• Rupa

Nintendo Wii Wii

Ja då sitter man här, och har plötsligt ändrat sig :D. Var inne på en 360, för Ps3 ser ju ut att dröja och inte bli särskilt billig heller. Men efter att jag rotat runt i Nintendoträsket och blivit helt fast. Handkontrollen verkar ju helt fenomenal :D, och när man är ett inbitet Zelda fan då blir det svårt att motstå.

Vad tycker ni om Nintendos nya konsoll?

• Svar på tråden Nintendo Wii Wii
  • action

I love it! Jag började läsa lite mer om wii bara för en vecka sen och jag har inte gjort annat sen dess... Väntar ivrigt på att lägga händerna på en Wii nu... Kontrollen är ju riktigt ball men Zelda är det som suger pengarna ur spargrisen. Det finns inget bättre spel än Zelda och det vill jag inte missa.
    Sen att den är bakåtkompatibel med så många spel lägger liksom in den där extra knuffen över kanten.

Kör 360 nu men den ska få en liten semester :)

• Robot

är inte det bara för barn typ?

• Anders80

Robot: Njae, det finns mer barn och familje spel till Nintendo och Wii men det finns även ett imponerande FPS spel med häftiga egenskaper. (wii.ign.com/objects/821/821973.html). Plus att den är den mest ekonomiskt bästa konsollen (billigast och bakåt kompatibel till förbannelse). Samt att den kommer förmodligen ha spel som kan spelas av såväl 3 åring som 23 åringar och 43 åringar.

• Rupa

Klart dom har ett större utbud av barnspel, men finns så det räcker till vuxna också. Och som en galen fantast av Zelda är de värt de för min del ;), också coolt att det är bakpåkompatibelt med alla gamla nintendo klassiker.

• Nicke

Äh.. man kan väl ha en Wii OCH en xbox 360 eller PS3a.

Jag satsar på att köpa en Wii i januari och kanske en 360 i februari eller mars.

• Anders80

Jag vill väldigt gärna ha en Wii, men först måste jag ha ett jobb först, men ska jag ha nån konsoll från den nya generationen så blir det Nintendo. Kanske det finns möjligheter att ha lite online turneringar med andra pappor här på FL

• Muppen80

En jobbarkompis tog med sitt Wii till jobbet den här veckan. Det går lätt åt ett par timmar i konferensrummet med projektorn Roligast av alla hade nog chefen, skönt att spöa honom på hans egen gren, golf

• Rupa

Haha vad har du för nice jobb då Muppen ;)

• Nallebjöön

Själv har jag en modifierad 360, synd bara att man inte hinner spela så mycket.

• MartinHedlin

Wii är väldigt snygg. Om man bara kunde spela WoW på den skulle jag köpa den. Men ett spel utan wow är som en bil utan bensin

• Anders80

Stackars martin, du kommer inte kunna spela några konsollspel... Peronligen ser jag mer fram emot att ha en match tennis eller fäktning mot antingen en polare i rummet eller nån man känner i USA...

• Grodmannen

Nej Tv-spel är inte bara för barn. Vuxna får ha kul med.
    Sist jag hade ett var det 8 bitars nintendo, grymt bra.
    Nu är det pc som gäller bl a WoW ;)

• action

Köpte en Wii på releasen och jag rekomenderar den varmt...
    Har aldrig haft så kul med ett tv-spel förut, bara att se tjejen spela baseball och bowling är värt varenda krona :)

• Rupa

Hehe det kan jag tänka mig Action =), visade lite filmer om Wii för min flicka och det slutade med att hon också vela vara med och köpa den =). Vanligtvis betalar jag mina lekstunder själv, dator stereo och dyligt. Men nej inte denna gång, så nu är jag lite nervös att jag inte kommer få spela :D hehe

• action

haha... Ja du lycka till med speltiden... Räddningen här är att jag har xbox 360 och pc att leka med när tjejen ska spela :)

• Rupa

Jo dator har jag också, men vem vill hålla på med den när man fått wii, inte i början iaf. Men tjejen vet inte hur man får på projektorn och resten av hemmabion, få förhandlingsläget finns :D.

Svar på tråden Nintendo Wii Wii