• Sagas mamma

övergivna hundar

www.cain-sweden.com/

gick in på denna sida idag och började nästan gråta...
    Har nu bestämt mig för att adoptera en hund så snart vi har möjlighet. Ville bara ge ut denna länk till andra som är intresserade som kanske kan ta hand om en hund nu eller vara jourhem. Om någon har någon kunde tipsa om nån mer sida så vore det jättebra..

Är också intresserad om det är någon som adopterat en hund, eller varit jourhem om de kan berätta hur det är/var.

• Svar på tråden övergivna hundar
  • giz

ska gå igenom den lite senare i kväll när trollet sover...... men tar gärna lite snabb info vad som krävs för att bli jourfamilj.....
    (har ju jobbat med vovar sen jag lärde mej gå nästan så självklart vill man göra vad man kan för vovarna)

• giz

här satt jag å fyllde i formuläret men finns ju ingen skicka knapp

• giz

finns ju inte ens ngn under kontakt man kan maila

• Sagas mamma

giz
    hittade adressen C.A.I.N@cain-sweden.com, tror det är dit du ska skicka. vi kan tyvärr inte vara jourhem för vi uppfyller inte alla kriterier...

• Sandra78

Jag menar inte att låta negativ... De som hjälper dessa hundar vill bara väl, men kom ihåg att det kan vara ganska jobbigt för en tidigare gatuhund i Spanien/Kanarieöarna att helt plötsligt få flytta till Sverige och bli sällskapshund. Det finns ju också VÄLDIGT många hundar i vårt land som är i lika stort behov av ett nytt hem, och som också är avlivningshotade. Kanske ska vi hjälpa dessa i första hand? En tanke bara...

• sarah

Appråpå det här med att adoptera från spanien...
    Det är ganska många som håller på med hundadopyioner i Sverige som stör sig på dessa oragnisationer.
    Jag vet att det kanske låter "collare"att ha adopterat och räddat en spansk gatu hund men samtidigt som man gör det så blir det en hund i Sverige som går utan hem och det finns tillräckligt många hemösa hundar i Sverige som vill ha ett eget hem.
    Dessutom kan det som sagt vara svårt för en spanks gatuhund att anpassa sig till sverige.
    Ta hand om våra egna hundar först, när alla svenska hundar har hem kan man börja kolla utåt...tycker jag.

• giz

ngn som vet vart man vänder sej för att bli jourhem för svenska hundar???

tyckte tyvärr att den spanska sidan var lite för flumig och dålig med info.
    och som några sa det finns vovar även här som behöver hjälp

• Mirris

Jag skulle kunna tänka mig att man ringer polisen där man bor! Dom har säkert nånstanns där dom lämnar in omhändertagna hundar.

• Lego Flicka

Jag har adopterat en hund genom cain och kan tyvärr inte rekomendera det, vill inte prata skit om dem för tanken är god men pga tjaffs i föreningen så fungerar inte föreningen längre. Min voffsing visade sig vara äldre än de sa till mig, han hade ont i benen (trodde det var tabletterna som han var groggy av i början) men det var det inte... fick honom i mars tog bort honom nu i höst, vi skulle ta bort honom för benen men han fick en hjärnblödning och fick akutavlivas. Det är ju inte cains fel vare sig med ålder eller hundens skick utan djurhemmets, jag skulle inte skicka en hund som hade sådana problem att röra sig. Han fick dock ett bra avslut på sitt liv med snälla människor och framför allt en flock att tillhöra. Jag ångrar inte att jag skaffade honom för det var en go hund dock osäker på främlingar och barn + att han ville äta upp våra katter. Villatt jag berättar mer så kan jag göra det!

Finns kanske andra bättre fungerande förmedlare för just nu förmedlar de inte alls.

Endel har nog fått en mkt bra tid med sina adopterade hundar och haft de länge men det kräver eftertanke särskilt om man har barn!

Kramar från frida

• Sagas mamma

Det är inte det att jag tycker det är "coolare" att adoptera en hund från spanien. Spelar ingen roll vart den kommer ifrån faktiskt. Har letat efter svenska övergivna hundar, men tyvärr inte hittat några sidor än. Är det nån som vet så skriv gärna.

Frida Pettersson: tack för varningen...tråkigt att det gick så dåligt med din hund. Kom in på den sidan genom en länk från en kille som det hade gått jättebra för när han adopterat en hund därifrån.

• Gummango

Brukar stå om jourhem och sånt på tv 4 texttv sidor på hund sidorna samt i tidningen Hundliv.

• teresan

vi ska ta hand om en hund där ägaren inte har tid och måste trappa ner. Vi har varit och hälsat på två gånger och ska hämta honom på söndag...

vi hittade honom på

www.vovve.nu tror jag eller net eller se

finns andra också

sökte på leta.se efter hundar bortskänkes

finns många som vill bli av med sina hundar som tröttnat eller vad som helst

• teresan

vi ska ta hand om en hund där ägaren inte har tid och måste trappa ner. Vi har varit och hälsat på två gånger och ska hämta honom på söndag...

vi hittade honom på

www.vovve.nu tror jag eller net eller se

finns andra också

sökte på leta.se efter hundar bortskänkes

finns många som vill bli av med sina hundar som tröttnat eller vad som helst

• sarah

Det finns en förening som heter HOPP som omplacerar hundar och även en som heter Hundis.
    Kan inga länkar i huvudet men vet att de har sidor på nätet

Svar på tråden övergivna hundar