• Pruss

Slemproppen har gått.... nu då?

Hej! Idag gick slemproppen... åtmindstone en del av den. Jag är i v. 38+4 idag. Och jag hoppas ju verkligen att något ska vara på gång nu. Senaste dagarna har jag haft väldigt ont i magen och sammandragningar och förvärkar. Så hoppas hoppas!!!
    Men jag vet ju även att det kan ta lååång tid, dagar/veckor, innan nått händer.
    Men jag undrar hur lång tid det tagit för er från att slemproppen gått till att det var dags?
    Jag vill ju inte vänta allt för länge. Men kan det alltså ta flera veckor!?

Man säger ju att graviditeten och förlossningen brukar påminna om sin egen mammas graviditet och förlossning. Och när min mamma fick sitt första barn, min bror, så gick slemproppen på dagen och sen på kvällen började värkarna och hon fick åka in till förlossningen och dagen efter kom min bror ut.
    Så jag hoppas att det blir likadant för mig!!!? =)

Ja hur som helst var ju frågan iaf hur lång tid tog det för er från att slemproppen gick tills något började hända?

kram Lina

• Svar på tråden Slemproppen har gått.... nu då?
  • copernicus

Hej!
    Jag har aldrig hört att ens förlossning liknar mammas! och min stämmer inte varken med min mamma, mormor eller moster. Alla har haft jobbigt men inte jag. Efter slemproppen gick tog det en dag innan vattnet gick och värkarna satte igång. Efter vattnet gått tog det 4 timmar innan han föddes. Mammas förlossning med mej tog 26 timmar! min mosters över 40.
    Lycka till!!

• nenababe

Med 1an lossna slemproppen 5dagar o 2 tim före han kom.
    Han föddes i vecka 37+5.

Nu med 2an lossna en del idag... (v.32+2). Men inte ska de väl sätta igång redan?
    Kram!

Kram!

Nenababe med Skrutt
  • marris

min slempropp lossnade på kvällenoch morgonen efter var min son ute. Jag har oxå hört om att man kan få lika som sin mamma. jag har precis fått lika som min mamma med förlossning, foglossning mm under mitt liv. Så på mig stämemr det.

• Pruss

okej... tack för svaren. Jag sitter här nu och hoppas på at få ont!!! vill ha värkar...=)

• Selmas

Hoppa du isäng med gubben & ta en färdknäpp så ska du se att det blir värkar av det hela!!!

Lycka till!

Birgitta med fyra barn

• susanna82

Båda mina barn har kommit samma dag som slemproppen gått!

• Linelus

Min slempropp gick på en onsdagskväll och vattnet gick på fredag morgon. Sen var lillkillen ute kl 19.38 på fredag kväll. Jag födde exakt 14 dagar för tidigt.

Lycka till, jag håller tummarna för er!

• Pruss

Ja jag får se till att hoppas i säng med gubben då=) Men man känner sig inte så sugen på det precis så här på slutet....känner sig ju som en knubbsäl... men kanske ska prova ändå=)..... tack!

• nenababe

1. Gå isäng! :)
    2. Färdknäppa imorgon då du är utvilad o redo för bebbe ;)

KRAM!

Nenababe med Skrutt
  • wiktor06

Hej!
    Vad spännande.
    Med alla mina tre pojkar så lossnade slemproppen bara några timmar innan de var födda.

Lycka till!

Kram Linda

Svar på tråden Slemproppen har gått.... nu då?