• mn73

Mitt barn är två månader och talar 7 språk flytande!

Mitt barn är alltså endast två mnader och talar svenska, ryska, norska, kinesiska, arabiska, tyska och franska flytande! Jag är så stolt!!!!

Hur många språka talar era barn?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-04 23:03:08:
    Nu har mitt barn läst igenom mitt inlägg och rättat mig! Det ska så klart stå att mitt barn är två månader. Och så ska det stå Hur många språk...

Min 2 månaders bebis stavar redan bättre än vad jag gör!

• Svar på tråden Mitt barn är två månader och talar 7 språk flytande!
  • Jennyrockar

Ja mina killar (8 veckor å 16 månader) har ett helt eget språk, jag brukar be dom att börja tala svenska så att mamma får vara med å prata men dom e hemliga som attans!!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • lieh

Ja först och främst bebis språk. Den danska, noska och finska är ju liksom logiska att hon kan. Tekenspråk läde hon sig nu i helgen.

Sen är det ju de vanliga som kommer efter BB tiden
    Ryska
    Swahiliska
    Japanska
    Spanska

• valkyrian

Saga pratar finska.. Hmm tror jag.. men inte mkt annat, fast hon börjar lära sig Svenska nu...

Hon är ett och ett halvt, är det ngt som är fel, är hon onormal? Jag är så orolig, alla andra barn verkar kunna tala bra många språk!

• mn73

Mitt barn lärde sig aldrig bebisspråk. Undrar om de kan få några men av det?

• mn73

Valkyrian:
    Du har väl satt henne i privatskola? Det där låter inte alls bra! Hur gammal är din dotter?

• fröken Anna

Det här är så himla jobbigt tycker jag. Min son talar bara svenska och norska. Det måste ju vara något fel på honom?? Han är 6 månader och har inte lärt sig något nytt pråk alls på en hel månad. Norskan tog också väldigt lång tid... Vad ska jag göra? Kan man be om någon utredning? Annars är han ju glad och så. Knske är det för att pappan käkade väldigt mycket långsamma kolhydrater när jag blev gravid. Kan det ha påverkat sperman? Jag är så orolig...

• valkyrian

Hon är lixom ett och ett halvt år! Vad skall jag ta mig till ?? Privatskola låter super, har du några förslag?

• fröken Anna

MEn privatskola har väl antagningstester?

• lieh

ja herregud, bebisspråk är det viktigaste språket. utan det för du och ditt barn ingen gemenskap. Tryggheten försvinner och har du riktig otur så får du använda den fasansfulla 5 mm metoden. Med puffningar.. ja herregud säger jag bara!

• mariiah

min dotter på 7 mån hickar bara..
    är det kanske ett hemligt språk???

Svar på tråden Mitt barn är två månader och talar 7 språk flytande!