• trasslig

Babyshower i sverige?

I USA har man ju Babyshower innan barnet är fött och får presenter till babyn. Varför finns detta inte i Sverige? Skulle ju vara himla bra att samla släkt och vänner, visa UL-bilder, utbyta tips och råd.. (inte för presenternas skull nödvändigtvis)

Jag skulle gärna vilja ha en sådan, men vad ska jag skriva på inbjudningarna? Bebis-middag? Bebis-fika? Ta med present ..

ha ha ha :)

• Svar på tråden Babyshower i sverige?
  • Vanilj

kan man inte skriva babyshower?

• m1nn13

Nåt sånt här:
    Välkommen på Babyshower*

längst ner förklarar du vad babyshower är:

*) amerikansk företeelse som går ut på att... etc

• Liindiita

när borde man ha en Babyshower då ?
    typ nån vecka innan?
    de här låter kul ska absolut ah mig en Babyshower

• mammatillpojkar

en kompis till mej hade det, super mysigt va det!!! jag ska ha det till nästa barn!

• annikaloppan

Min sambos kusin hade babyshower när hon var i 6 månaden kanske.

♥ William 20051015 ♥
  • Prisssan

Min syster hade babyshower i åttonde månaden, jätteroligt! hennes vänner fixade det till henne. Som en möhippa fast då babyshower. verkligen orginelt.

• trasslig

Ja alltså jag vet inte ifall jag ska döpa vårat barn eller inte så det kan väl vara skoj att samla släkt och vänner och ha en middag istället? Oftast så har man ju bara väninnorna med, medans killarna sitter i köket och drickar cognac. (haha så är det i gamla filmer iallafall)

Bebismiddag kanske vi kan översätta det till då :D

• VitaRosen

Jag ordnade en babyshower för min bästis och hennes man när hon var i 8:e månaden. Det var urkul alla vännerna och hela familjen var där.
    Vi åt god mat, öppnade presenter och lekte lekar som handlade om bebisar typ sätt nappen på bebisen, barnmatsgissning osv. urkul var det. jag surfade på en massa amerikanska sajter och skaffade info.
    Hennes iranska morbror sa till mig att det här tänkte de göra till en familjetradition!

Om man inte skall döpa sitt barn så kan man ändå ha en namngivningsfest. Det skall ett annat vännpar som är mormoner ha då dom inte döper sina barn förren dom är nio.

Vi vill både ha dop och babyshower on/när det kommer en liten.

• Romii

min syster ordnade en babyshower åt mig.. jag vart så glad.. vi lekte massa lekar.. pratade massor.. fick massa presenter.. åt massor.. jag har lite bilder på min sida.. fråga gärna om du vill ha tips på olika lekar o såå

• Saga79

Enligt amerikansk tradition är det vännerna som ordnar en babyshower.. en överraskningsfest för det kommande barnet.
    Det anses fel att göra det själv...

• trasslig

Enl. tradition kanske, men jag vet många som ordnat det på eget initativ.

• Libra77

Bor sjalv i USA och har finns det hur mycket som helst for baby showers.
    Mitt tips ar soka pa baby shower, du kommer fa upp sidor med tips om mat, inbjudnigsexempel (det ar ju bara att oversatta), osnkelista, lekar, teman, etc.
    Man kan valja att bjuda bara kvinliga gaster i alal aldrar eller blandat. Lycka till!

• Fighter

Mina kompisar skickade ut inbjudan till alla och fixade en åt mig, dom skrev baby-shower
    Sen lyckades ju Tuva titta ut mycket tidigare så det hanns aldrig med, tråkigt för det hade vart jätteskoj !

• biltokig1

Vi ordnade en babyshower för min kompis när hon var i 8mån. Vi åt god mat, gav bra-att-ha presenter och avslutade det hela med ett överrasknings sex-party ;) Det var jätte kul och uppskattat, men det beror ju på vilka som kommer och hur ens vänner är kanske.

De gjorde en babyshower för mig oxå när jag var i 7-8 mån och då lekte vi lit elekar och åt en jätte god middag =)

Bara kul att träffa alla tjejkompisar, det är ju tyvärr alldles för sällan =)

Svar på tråden Babyshower i sverige?