Jag åt pannkakssmet... farligt?
Hoppsan.. jag gör pannkakor nu & åt lite av smeten. För sent insåg jag att man får juh inte äta råa ägg? är det farligt att jag åt lite? Jag doppade väl fingret 8-10 ggr & åt :) Ska jag oroa mig?
Hoppsan.. jag gör pannkakor nu & åt lite av smeten. För sent insåg jag att man får juh inte äta råa ägg? är det farligt att jag åt lite? Jag doppade väl fingret 8-10 ggr & åt :) Ska jag oroa mig?
Man får äta råa ägg om de är svenska o kontrollerade vilket praktiskt taget alla är i de vanliga affärerna Du behöver absolut inte oroa dig, kollen för salmonella är mkt god
åh tack!!! för nu råkade jag äta igen hihihi =) graviditets alzeimers =)
Njet, oroa dig inte! Det enda som SKULLE KUNNA vara farligt är om äggen var salmonellasmittade, och hur ofta händer det i Sverige? Typ aldrig, så oroa dig inte! Hoppas pannkakorna blev goda!
Svenska ägg ska ju vara salmonellafria så det ska inte vara nån fara :) käka på
lycra: det du borde oroa dig för är dina matvanor, pannkakssmet är ju äckligt ju! Tacka vet jag sockerkakssmet!
haha :) Jag älskar ALLA smetar =) & alla degar =)
Deg också? Du är ju stollig du! (Fast ok, pepparkaksdeg är kanon, och kanelbullsdeg, efter det att man fått dit smör, socker och kanel!)