• Anonym

Han luktar illa därnere.....

Min pojkvän luktar så illa om pungen ibland, det är inte alltid och ibland även efter att han duschat.... vet inte om det är svett eller något annat..... Kan man verkligen vara så svettig så att lukten inte ens försvinner när han duschat????
    (Han använder duschtvål)

• Svar på tråden Han luktar illa därnere.....
  • Inanna

Han har inte svamp eller någon underlivsinfektion? För det kan lukta...blä!

• Anonym

Kan man det om det bara e pungen som luktar då???
    Tacksam för alla svar!

• Fluortanten

Han kanske inte torkar pungen ordentligt efter duschen... så det är fukten som stinker...? Eller tvättar han kanske sig dåligt "där nere"?

• Fluortanten

Men är du säker på att det "bara" är pungen som luktar?

• Inanna

Om han skulle ha svamp eller en annan infektion så är det INTE bra med vanlig duschtvål! Det finns speciell tvål på apoteket, eller hellre duscholja (Eucerin är bra). Det finns något som heter Intim om jag inte minns fel och den ska också vara bra.

Vet han om att han stinker för då är det ju smidigt att antingen få honom att använda ovanstående produkter eller, kanske ännu hellre, gå till VC för att utesluta infektionsbiten.

• Anonym

Har påpekat att det kan lukta där ibland, men han säger då: "jag har ju duschat"
    Jag förstår ju att det kan kännas pinsamt.... och ja, han brukar tvätta sig ordentligt...
    Ska köpa tvål /olja på apoteket så hoppas jag att det blir bättre!

• Anonym

Föresten!!
    Tack för alla svar!!!!

• Aiwendil

Lactcyd är bra!
    Tar bort såna "otäcka" lukter!
    Tror också det kan bero på att när killar duschar... så kanske dom inte torkar sig helt torra under pungen och då stannar det kvar vatten som snabbt värms upp och luktar!

• Trynträ

Om han tvålar in sig med nån form av mild tvål emellanåt så borde det hjälpa. Jag tycker själv man kan få en konstig lukt under armarna om man t.ex inte använt deodorant på ett tag. Det är som att svetten inte försvinner hur mycket man än tvålar in sig. Han kanske kan ta lite deodorant på pungen emellanåt.

• plum

Min karl (fick jag reda på igår) sätter deo i ljumskarna. kanske inte är någon bra idé när det redan luktar om pungen kan få motsatt effekt.

Om han inte är rakad på pungen så brukar det sitta kvar mer lukt, om han rakar sig så kanske det blir bättre.

• maha6305

Vi killar kan gott skrubba på lite mer därnere med typ en duschborste. Vi är inte lika känliga för uttorkning och irriterde slemhinnor som tjejer.
    Annars kan en pung lukta hemskt ju!

Sen är ju varma bad bättre än dusch emellanåt. Det gör rent under längre tid på djupet i huden (men varma bad kan skada bildningen av sädesceller om ni nu försöker få barn)

/m

Svar på tråden Han luktar illa därnere.....