• Mian

Bra middagar att frysa in

Tänkte förbereda en massa mat att frysa in innan det är dags för min bebis att titta ut. Någon som har bra recept som funkar att frysa in (och är lika goda micrade!)? Än så länge har jag bara gjort köttfärssås och chili con carne.

• Svar på tråden Bra middagar att frysa in
  • Danbala

Lasaaaaagne!

Kåldolmar, kålpudding.

Biffar och köttbullar.

[...fnord...]
  • Dino78

Grytor, pizzor, pajer, pannkakor, korv stroganoff

DIF i själ och hjärta
  • Danbala

(Alltså pannbiffsstuket, inte stekta köttbitar. )

[...fnord...]
  • Johje

Är det gott att äta frysta pannkakor, har funderat många gånger på att göra extra att frysa in, men har inte kommit mig för??

• Mian

Tack för tipsen. Men pizza tycker inte jag blir gott att frysa in. Botten blir alldeles degig då...
    Någon som har nåt bra paj-recept? Hur blir pajdegen? Inte som pizzadeg hoppas jag...

• Johje

Jag brukar köpa smördegsplattor och ha som pajdeg och ibland så gör jag även piroger med smördegsplattor och de kan man frysa in, utan att grädda dem innan. Blir jättegott!

• Mian

Vad stoppar du i pirogerna? Köttfärs? Upptäckte att de flesta "frysa-in-rätterna" innehåller köttfärs.

• Johje

Du kan göra vilken typ av röra som helst som går att värma upp.

Jag brukar iofs göra med köttfärs när jag får över sånt efter vi har ätit spagetti och köttfärssås.

Min mamma brukar göra fyllning med skinka och en massa jox *S*

Sök på piroger på nätet, så får du säkert upp olika bra tips på fyllningar. Mina barn är så kräsna så jag brukar bara ha köttfärs för annars så äter dom inte *S*

• Googels

Jag hänger på här - har tänkt göra samma sak när det börjar bli dags för min bebis att titta ut, och har oxå mest kommit på köttfärssås, chili och paj än så länge. Tänker inte laga pajen helt klar utan frysa in den i portionssformar att man kan slänga in dem i ugnen i ett par minuter innan man äter den - tycker det blir godare än att mikra den.

Johjes förslag om pannkakor fick mej att tänka på ugnspannkakor, vi brukade ha det i frysen när vi var små.

Att ha typ kycklingfiléer och wokgrönsaker i frysen kan oxå vara bra, bara att ta fram kycklingen på morgonen och skära till för att woka med grönsaker och ha ris eller nudlar till.

• Namnam

Chili con carne lagar jag till en hel "arme" och fryser in, älskar chili.

• CuteLilleMyGirl

Pizza i micro är inte gott, men om du värmer den i vanlig ugn blir den så god som ny.:)

• Carrrie

Grönsaksgrytor, köttgrytor, köttbullar, färsbiffar med fetaost, småpajer(recept på arla), gratinerade kycklingtortillas, fiskgratäng, kycklinggrtor, lasagne, pastagratäng, broccoligratäng med skinka, moussaka,soppor,potatisgratäng(servera med köpt rostbiff eller kassler), korvgryta, canneloni...

Hoppas du hittar nåt du gillar av mina förslag!

Svar på tråden Bra middagar att frysa in