• Gosgrodan

Smal midja, hur gör man?

Jag skulle behöva tips på hur man gör för att bli av med centimetrar från midjan. Jag är inte överviktig alls, men mage och bilringar har jag ändå. Detta är mitt stora komplex och jag börjar ledsna! Det är Tråkigt!!!!
    Kan någon ge mig ett mirakeltips, eller tom ett helt vanligt kämpartips så är jag evigt tacksam!

• Svar på tråden Smal midja, hur gör man?
  • Pokemon

Jag är inte helt säker men har för mig att sneda sit-ups ska vara bra för midjan... och kissande hunden.

• marina7712

Träna... Sittups och motion är nog enda sättet.

Jag kan ge dig ett tips du INTE ska göra; sneda sittups. Dom bygger upp musklerna på sidan vilket resulterar i att man blir rakare...

Lycka till!!!

• Pokemon

så vi med smal midja och stor bak kan vi göra sneda situps då och bli mindre om gumpen?
    *ivrig*

• annhan

Tränar du på gym? I så fall, testa boxercise, om det finns sådana klasser. Den träningen är tuff och kan göra susen med vilken midja som helst - bara man ger det tid såklart.

Lycka till!!

• Anna83GBG

Det är ingen risk att man genom att göra sneda sittups får några större muskler som skulle vara fult. Att bygga muskler tar många år av slit vill jag lova. Det går inte att punktförbränna heller så det enda råd jag kan ge är att röra dig mer o äta mindre och bra mat.

Anna

• bambigirl

Du kan inte punktförbränna fett. Vill du bli av med fett runt midjan kommer fett försvinna från överallt annars också.

• Isha

nä itups får man inte smal midja av, däremot fina muskler (som man såklart vill ha), o blir stabilare i kroppen, så att man inte lika lätt får ont i ryggen.men för att få smal midja, så e det jogga, gå, cykla, simma, trappmaskin på gym (där man dessutom kan läsa bok samtidigt, väldigt praktiskt ).... men gå till ett gym o få hjälp av en instruktör, brukar inte kosta nåt.

isha, gyminstruktör.

• Ingen

bilringar kan man få bort på följande två sätt.
    1 gå ned i fettvikt så mycket att även bilringarna krin magen försvinner
    2 fettsugning
    Något annat funkar inte. Däremot kan magträning stärka magmuskulaturen och hjälpa till att "dra in" magen. Men det hjälper som sagt inte mot bilringar som ju ligger utanpå muskulaturen.

• Gosgrodan

Hmm, jag var rädd för det... Tack för svaren tjejer, får väl träna mer helt enkelt.

Svar på tråden Smal midja, hur gör man?