Tips på hur man får bort celuiter och bristningar????
Någon som har något bra tips??
Någon som har något bra tips??
inte sola.
Torrborstning, torrborstning, torrborstning. Det är nog det ända som hjälper mot cellulit. + Dricka mycke vatten, äta fiberrik mat och undvika socker. Torrborstning torde även fungera på bristningar, stimulerar blodomloppet. Dessutom tror jag på att smörja in bristningarna regelbundet kan minska på dem. Åtminstone fungerar det på sår och ärr.
Monstermor 18+2
torrborstning?
En torrborste är en borste som man kan köpa i hälsovårdsäffarer och säkerligen i större varuhus vid sminkdisken/duschtvålar. Den kan se lite ut som en tvättsvamp eller handske. Meningen är att man borstar det utsatta området med cirklande handrörelser dagligen så länge man tål, eller åtmistone litegrann. Borsten är strev så de första veckorna känns det inte nödvändigtvis så skönt.... Men vill man vara fin så får man lida pin. Borstningen stimulerar blodcirkulationen och sätter fart på de slaggämenen som bildar cellulit. Jag har aldrig blivit av med all min cellulit för jag torrborstar mig alltid periodvis - som just innan bikinisäsongen
Det finns ett hormon i kroppen som framkallar bristningarna i huden när man är gravid och annars också. Frågade min bm om det och hon sa det att det finns i våra hormoner. Bristningar kan man få fast man inte går upp t.ex. Det finns inte så mycket att göra mot det. Dom bleknar med tiden.
Ser för d-lig ut efter alla graviditeter. Just nu har jag bristningar på lår, mage och gud vet var... Får väl också börja borsta, men väntar tills bebben kommit ut. Säger till mig själv att jag nog får både "banta", "träna" och allmänt fixa till mig, så inte lillan får skämmas över sin "gamla" mor... he he
Bristningar bleknar med tiden, fast jag har hört att man kan smörja in sig med Babyolja så blir huden smidigare!
Celluliter kan du skrubba/torrborsta bort. Jag har köpt en jättebra "trasa" av min massör som jag använder på rumpa och lår. Kanonbra! Det är viktigt att dricka ordentligt för att bli av med "skräpet" i kroppen när du har skrubbat. Bristningar ska du inte skrubba på, risk finns att de sprider sig!!! Det är bara att hoppas på att de bleknar en aning!