• Anonym

kliar & svider i armhålorna fick rådet att inte använda deo 1 vecka

hur ska man göra för att det inte ska lukta då?
    jobbigt, och detta är bara 2a dagen...

nivea ska la vara´"bäst" ??

• Svar på tråden kliar & svider i armhålorna fick rådet att inte använda deo 1 vecka
  • Fladdermusen

Testa att använda deo utan alkohol istället, alkoholen torkar ut huden och kan göra att det kliar och svider.
    Eller så kan du testa ett torrt deostick istället för flytande deo.

• Anonym (Jag med)

Har du rakat dig under armarna nyss så det kan vara det? Jag får det ibland och då beror det på att jag är torr under armarna. Prova att smörj med en bra hudkräm ikväll och se om det hjälper. Då brukar det svida till också men det är för att det är torrt.

• Gaalen

Jag hade samma problem i somras...
    Jag baddade under armarna med TeaTreeOil för att bli av med klådan och det resulterade i att jag inte svettades alls under armarna sen Oljan tog väl kål på det.. haha.. Så då behövdes ingen deo heller.. Men å andra sidan så kommer svetten ut ngn annanstans så det blir ju mer på andra ställen istället. Och det återställdes till det normala efter ett par månader...

• Anonym (jag)

Har samma problem, speciellt efter jag rakat under armarna. Är dö jobbigt, kliar så man håller på bli galen och så får jag röda prickar. Jag tvättar med ngt som heter invit class, finns att köpa där man köper sex leksaker.

• Gaalen

Jo, just det.. Om du har rakar dig nyligen kan det defenitivt vara det. är hyveln gammal ? Man kan sprita hyveln innan man rakar sig så är man säker på att där inte finns bakterier..

• Anonym

inte rakat på länge
    aldrig haft problem innan
    nivea är la utan alkohol. måste gå och titta
    står utan alkohol och färgämnen
    heter Pearl beaty for beautiful and dry skin
    cares mildly

• Trocadero

Har alltid kört med den torra Dove-deon.....den lindrar irriterad hud tycker jag.....sen håller den svettlukten borta hur länge som helst.

• Trocadero

Nivea har inte alls kännts bra för min del, men det kan ju vara olika..

• MILLIMO

Jag hade samma probblem när jag använde nivea, värdelöst, bytatde till Dove o den funkar jätte bra.

• Anonym

ok ska köpa dove och se.
    tur de inte är så dyra haha

hoppas de går över. jobbigt att lukta hihi

Svar på tråden kliar & svider i armhålorna fick rådet att inte använda deo 1 vecka