• cattis

Erfarenhet av MVC i Malmö

Är det någon som kan rekommendera en särskild MVC eller barnmorska i Malmö? Den barnmorska jag gått till i många år (för preventivmedel) har nu lagt ner sin mödravård (Slottsstadens läkarhus) till min stora besvikelse. Antingen kan jag gå till Lindängens MVC eller leta upp ett nytt läkarhus. Någon som har tips och erfarenheter?

• Svar på tråden Erfarenhet av MVC i Malmö
  • Full av förhoppning

Jag kan bara varna för Lindängens MVC.... iallafall en barnmorksa...hmmm vad hette hon nu.... Kerstin Lind.... nånting tror jag... är inte säker men hon var dum i huvudet och tog mig inte på allvar när jag ringde och sade att nåt kändes fel.... hon sade till mig att om deras basutbud inte passade fick jag söka mig privat... sen fick jag missfall några dagar senare....
    Försök söka dig privat är mitt tips... helt annat bemötande... +att man får göra VUL istället för att vänta halva graviditeten på att få se om skrutten lever eller ej.
    Jag kan rekomendera ellenbogen.
    Lycka till
    kramar från Linda med Isabelle

• celia04

precis som full av förhoppning kan jag gott rekommendera Lindängens MVC( MVC Linden ) jag har träffat två olika bm's därifrån. Eva som jag hade när min ordinarie hade semester och Jeanette ( som jag har nu ) min ordinarie. Dom alla ser väldigt trevliga ut och jag har inte hört någoting dåligt om dom

• ciaden

Jag går på City Kliniken MVC. Vid Hansa. Det är en privat klinik och jag har blivit jätte bra bemött. En kompis går också där och hon har en annan läkare & barnmorska än jag. Båda två är jätte nöjda.

• celia04

*ooops* tror jag läste fel, full av förhoppning hade visst inte bra erfarenhet av mvc linden så fel man kan läsa

• Just

Jag har gått på Linden Lindängen och haft Jeanette mfl. Helt underbara människor och jag hade en komplicerad garvididtet. Rekomenderas!!!

• Pålli

Jag kan bara rekommendera Lindängens MVC. Absolut inget fel på dem alls.

• cattis

Tack!!

Ni som gått på Linden, ni har alltså inte fått göra något VUL (om jag förstått det rätt) utan väntat tills det första ultraljudet. Vad har ni tyckt om det?

• aeriennet

Det finns ingen mvc i malmö där man får göra vul, förutom Cura kliniken men dom tar inte emot några nya. Alla får vi vänta tills ul om inte något gör att det behövs tidigare som exempel blödningar eller magont. Själv kan jag rekomendera Granen som mvc gick där vid min förra graviditet och går där även denna gången. Som jag har uppfattat det så är all personal där väldigt trevliga och hjälpsamma. Granen ligger nere vid värnhemstorget om du inte känner till det....Anne

• cattis

aeriennet, inte ens på de andra privata klinikerna (VUL alltså)?

• celia04

cattis: Nej, som sagt får man inte göra vul om man inte skulle vara jätteorolig för något eller om det finns något "ososmoment" eller vad man ska säga. Visst är det tradigt att gå och vänta, man vill ju se bebisen så fort som möjligt meeeen... den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

• Just

Bättre att vänta, man ska inte va därinne och pilla hela tiden. Har fyra barn och aldrig något VUl. Behövs inte.

• Pumafox

Hej!

Jag ska gå på Slottsstadens läkargrupp (inskrivning 13/12). Det är privat, och anledningen att jag kan gå där är att jag gått hos gynekolog där under många år, de tar inte in några "nya".

Jag ska göra VUL på inskrivning, då är jag i v 10.

• cattis

Pumafox, jag har oxå gått till Slottsstaden i många år och när jag ringde sa de att de lagt ner hela sin mödravård! Jag skulle bli jätteglad om du vill dela med dig med vilket telefonnummer du ringde så att jag kommer rätt. Slottsstaden består ju av ett antal mottagningar så om jag har otur har "min" läkare lagt ner, men det är ju värt ett försök.

• elvatolv

Jag går på Ellenbogen och är väldigt nöjd. Fick göra VUL där. Det är nämligen så att man får göra VUL hos privata gynekologer men inte på vårdcentraler (mvc). Så det är inte bara på Cura de gör VUL. Men går man privat så är det ofta på Cura man får göra sina UL, vilket jag fick göra. Också väldigt nöjd med dem.

En liten parentes: det känns väldigt bra att göra VUL för det känns mer verkligt då. Skithäftigt är det! Att vänta ända till v.18-UL:et tycker jag är alldeles för länge. Synd att de inte gör det på mvc. Det är ju tyvärr inte många privata som tar emot nya patienter.

• cattis

TACK för alla svar! Det är frustrerande att ringa runt och bara få negativa besked och då är det skönt att titta in om här och se att man fått ett nytt tips av tjejer som bryr sig. Förhoppningsvis kan den här tråden även hjälpa andra nygravida i Malmö.

Svar på tråden Erfarenhet av MVC i Malmö