• custos

Jag vill INTE bli pappa

Tjejen som jag är tillsammans med började äta p-piller då hon fick sin mens, tre dagar in på p-piller kartan lägger hon av. Om en vecka har hon sin ägglossning. Vi har pratat om att INTE bli föräldrar(igen) p.g.a en vårdnads utredning och jobbiga exx.
    Helt plötsligt i helgen började hon snacka om giftemål och förlovning, samt började kolla på barnvagnar. Till saken hör den att hon säger sig äta p-piller om jag frågar henne, så hon ljuger alltså. Jag VILL INTE bli pappa till barn som har en mamma som ljuger, samt att jag vill att våra barn får en lugn och stabil tillvaro som våra fyra(4!) andra barn inte fick p.g.a våra respektive skillsmässor. Tilläggas bör likaså att hon har svårt att ta ansvar så jag får vara den som tar hand om hus, barn, städning, diskning m.m då hon inte har nån ork.

Hur tar jag mig ur detta?, kan leva med henne men inte att bli pappa igen som situationen råder.

• Svar på tråden Jag vill INTE bli pappa
  • Tyrell

Det är lika mycket ditt ansvar som hennes att inte bli med barn. Särskilt om det är du som inte vill. Det är bara att trä på påsen när du vill komma till.

• custos

Hon vägrar att jag har kondom, då hon blir torr i underlivet säger hon. Är säkert sant, men kan lika väl vara ett svepskäl. Detta då hon säger att det är ingen ide att ha sex om killen inte kommer.

• Tyrell

Tyvärr. Om du inte litar på henne och inte kan använda skydd så får du nog vara utan sex eller acceptera att det blir barn. Låter kanske lite hårt men jag ser ingen kompromiss. Man blir ju inte bara lite gravid.

• Charlie Bravo

Ja eller så får du "skjuta salut utanför själva målet". Kanske inte lika säker som kådis, men kanske ett alternativ?

• custos

Hon blir så illa stött om jag skjuter utanför. "Det är ingen ide att ha sex om killen inte kommer i en" är ett citat hon ofta kör.

• Tyrell

snipp, snipp och problemet är ur världen. Permanent dock...

• ädelfisken

Tragiskt, klart du måste kunna lita på henne om hon säger att hon käkar piller.
    Svårt att kunna lita på henne för övrigt...
    Det blir liksom inte bästa förutsättningarna för ett barn när föräldrarna inte ens är överens om deras existens.
    Hoppas hon tar sitt ansvar...
    Lycka till Miste!

• custos

Jag vill inte bli pappa nu med henne, men inte ta bort mina chanser att bli det i framtiden med henne eller nån annan då saker och ting har lugnat ner sig.

• custos

Känns skitjobbigt att inte kunna lita på henne, för det jag undrar är vad mer hon ljuger och ljugit om.

• Wipperman

Alla är vi olika.
    Jag hade fet-dumpat.
    Men det är jag det.

Svar på tråden Jag vill INTE bli pappa