• LuRiGaBlAdLuSeN

Spargris - Var köpa?

Nån som vet var man kan köpa spargrisar/sparkossa/eller liknande???

Vill ha en ganska stor modell som ändå tar lite tid att fylla.
    Traditionell eller modern spelar inte så stor roll.
    (Jag har för mig att banken ska ha spargrisar.)

(sen undrar jag även var man kan hitta sparbössa som är en konservburk, sån man måste öppna med konservöppnare)

• Svar på tråden Spargris - Var köpa?
  • mumlan1

sparbössan som ser ut som en konservburk såg jag förut på akademibokhandeln

• neoaliya

Ja, swedbank har jäääte fina som är målade och där dom även målar dit barnetns namn. Stora är dom åxå, vi sparar och sparar men ändå känns den helt tom

• amar

jag har köpt en konservsparbössa på göfab tian...

• Rokka Jill
    neoaliya skrev 2006-12-05 13:47:38 följande:
    Ja, swedbank har jäääte fina som är målade och där dom även målar dit barnetns namn. Stora är dom åxå, vi sparar och sparar men ändå känns den helt tom
    målar dit barnens namn?? stora o fina?? vi fick en fesen jävel
  • Tilda05

Dom målade fina från swedbank fär man beställa och betala för.
    De är av porslin tror jag. Men de är jätte fina!

• neoaliya

ojj, nä våra är jätte stora, med jätte fin målning...fast jag tror nog inte vi fick dom gratis, det va svärmor som beställde dom..

• lieh

Jag såg en stor svart spargris på Partay igår. Där stod Sparar till fettsugning på den. Rätt kul!

• Rokka Jill

jaha vad bra,... vad kostar de då?? porslin.. kan man "öppna" de med nyckel eller får man slå isönder dom?

• neoaliya

hihi, nä du behöver inte göra mosaik av dom, man öppnar med nyckel och dom kostar ca 400 kr.

• Annamus

Jag köpte en enkel kista på halvfabrikat, gjorde ett hål i locket, målade den vackert och limmade ihop den totalt. På så sätt var jag tvungen att spräcka min fina kista även om jag bara ville norpa upp en liten femkrona ur den, så jag lät förstås bli. När den var full gjorde jag sönder den men då var det mycket pengar däri. Nu har jag en stor flaska istället, inte lika bra för det är bara vippa på den så får jag bingo.

• Rokka Jill

har hört ett tips om en 1,5 liters pet flaska..
    så stoppar man tior i den.. o det tar tid innan den fylls.. och det är svårt att få ut tiorna =)

• flixflax

Vart bor du? Urban outfitters i sthlm har jättefina STORA guldgrisar.

• musli

Japp, sparar tior i PET-flaska... 

//heavy metal-mamma...
Svar på tråden Spargris - Var köpa?