• Tingelsvanzen

Problem med magmunnen

Jag funderar så smått på om min dotter har problem med magmunnen och ska fråga om detta vid hennes läkarbesök imorgon. Vad gör de om hon har det, finns det någon behandling eller får det helt enkelt växa bort?

• Svar på tråden Problem med magmunnen
  • versan

vilka problem har hon då! Spyr hon eller ???
    skriv lite mer vad som händer så kan vi andra se om vi kan ge tips!

• Tingelsvanzen

Hon kräks mycket och ofta, både när hon har ätit och när det har gått flera timmar sedan senaste målet. Det räcker med att hon blir glad eller koncentrerar sig för att det ska komma en rejäl spya.

Trots detta går hon upp fint i vikt.

• Wannabe Pregnant

Det är precis likadant med min son som är 3 veckor gammal. Han kräks 4-5 gånger efter att han ätit och det kan gå flera timmar efteråt så kommer det ännu en spya. Det är inte lite heller...hans kläder blir genomblöta och sängen blir som en sjö på nätterna. Jag får amma lite väl ofta för att kompensera detta så han har gått upp i vikt trots kräkningarna. När han har ätit så spyr han ju rejält flera gånger och sen är han hungrig igen...så börjar det om från början igen. Han har även mycket magknip på nätterna.

• Tingelsvanzen

Jag har hört att kraftiga och täta kräkningar kan bero på omogon magmun och skulle vilja veta mer om detta.

• riina

Har två pojkar som kräks. Dom har reflux. Dom spydde jätte mycket förrut men när vi började med nestargel i vällingen så spyr dom inte lika mycket. Och dom fick losec oxå men nu har vi slutat med den. Få se om det funkar utan....dom är 4 månader.

• Missboss

Många barn har problem med omogna magmunnar, främst pojkar drabbas. Våran son hade riktiga kaskadkräkningar och på bvc sa de att runt 6 månader så börjar den ha utvecklats så pass mkt att kräkningarna ska minska.

• Missboss

Just det ja, sen kan kräkningarna minska när de börjar äta mer vanlig mat.

• Tingelsvanzen

riina: gjordes det en undersökning först eller fick ni bara testa med nestsrgel?

• Soffen

Hur gammalt är barnet? Vår dotter är 4 månader och var en riktig liten kräkis förut. Det kunde fullkomligt spruta upp, och vi hade fläckar över hela golven, he he. Nu är det i pricip ett minne blott vilket är skönt. Nu slipper vi dölja hennes fina kläder under fula kräkhaklappar. De växer ju ifrån det, men när det sker kan säkert variera. Investera gärna i haklappar med mjuk plast inuti så slipper kläderna bli blöta.

• BellaStronza

Min tjej är nart 9 månader och kräks fortfarande en hel del, men har dock minskat. Skitjobbigt, aldrig ren och fin (jo, fin är hon ju alltid ).

• Tingelsvanzen

Soffen: hon är tre månader och vi gör av med mängder av kräklappar.

• Soffen

Ha ha, måste erkänna att jag för 3 sekunder sedan fick en liten kräksjö på axeln. Det är rätt åt mamma när hon sitter på FL och skryter om att lillskrutten inte kräks längre

• Tingelsvanzen

Här är vi snart dyngsura båda två

• 1980 längtar

Alvina hade vm i kräkningar när hon var liten, men huxflux hade magmunnen lärt sig hantera maten och de upphörde!!

Hoppas verkligen inte det är något allvarligt, utan bara vanliga kräkproblem som de flesta råkar ut för!!!

• BellaStronza

Alice kräktes precis ner farfar här

• riina

Tingelsvanzen: Nej vi gjorde ingen undersökning.
    Det var en kompis som tipsade om det.
    Behöver bara 1g i vällingen. Fråga på apoteket. Dom har det bakom. Vi har haft det en månad nu. Superbra.

• versan
    Missboss skrev 2006-12-05 18:46:45 följande:
    Många barn har problem med omogna magmunnar, främst pojkar drabbas. Våran son hade riktiga kaskadkräkningar och på bvc sa de att runt 6 månader så börjar den ha utvecklats så pass mkt att kräkningarna ska minska.
    Våran tjej hade oxå kaskad kräkningar stod man 1-2 meter bort så nog sjutton blev man träffad Och jag skämtar inte.
    det var gräsligt! Och onty i magen gnydde och skrek om vart annat efter måltiderna!
    Dom sa också att det berodde på omogen magmun men jag tyckte det lät knepigt ändå och tillslut fick vi utskrivet Nutramigen på prov. och då visade det sig att hon tålde ej min mjölk eller ko mjölk!
    för sen hon började äta Nutra så försvann alla problem som genom ett trollslag!
    Så ni kanske ska testa och se om det funkar! Nutramigen finns att köpa på apoteket!
Svar på tråden Problem med magmunnen