• Evangeline72

Brio dockvagn,,,från vilken ålder?

Vi har tänkt köpa en dockvagn till vår dotter på snart 1½ år. Men det står på de flesta att de är från 3 år. Någon som har köpt till yngre barn? Vi är lite intresserade av Brios dockvagn som ser ut som en riktig.

Tacksam för svar snarast då julen närmar sig=)

• Svar på tråden Brio dockvagn,,,från vilken ålder?
  • lilllinda

Välj en stabil dockvagn med ställbart handtag så att hon når upp och kan köra den. Det bästa är att kola på olika vagnar i affären och jämföra dem.

• moppet

Jag har inte Briovagnen men är i samma situation som du. Hade tänkt köpa en dockvagn i julklapp till min tjej som snart är 1,5 år. Men insåg rätt snart att alla vagnar är för stora, hon når inte upp och kommer inte kunna svänga vagnen. Hade just bestämt mig för att köpa en liten paraplysulky i stället och vänta med vanlig dockvagn, när jag av en slump hittade en jätteliten vagn. Jag tror att samma vagn finns på CityGross. Inte så fancy men fin och rätt storlek. Och neutrala färger (blå och beige) vilket är mer än man kan säga om de flesta vagnar!

I annat fall vänta med dockvagnen, hon kommer bara bli arg när hon inte kan kontrollera den. Jag gillar också Brios bäst och den kommer hon nog få när hon blir större om hon gillar dockvagnar då.

• Lindisgbg

Har en son på 15 månader och han älskar sin paraplysulky. Går omkring med den både inne och ute Glad

Stolt mamma till Casper
  • MessyTessy

Vi köpte en liten dockvagn, tror den heter Babyborn eller likn. Den är hiskligt babyrosa och blommig, men i lagom storlek och liggvagn så alla saker kan lastas på utan problem

• Stora

Ella fick  Briovagnen i julklapp då hon var 1½ och hon blev överlycklig. Eftersom det är sånt där nedvinklingsbart handtag så kunde hon köra den annars beror det lite på hur långa de är..och visst körde hon in i dörrposterna o möblerna....
    Om de kan gå stadigt så är sulkyn ett bra alternativ...

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • snigelina

Vår dotter är snart 20 månader och hon fick en Brio dockvagn idag och blev såå glad! Vi har vikt ner handtaget och hon kör den jättebra, men visst fastnar hon ibland Vi skulle egentligen ge den i julklapp, men hon är så sjuk och uschlig så hon fick den redan idag, tror hon klarar sig med de andra julklapparna hon ska få!

Sen tidigare har hon Brios sitty-dockvagn, den fick hon när hon var 9 månader och sprang runt med den redan då :) Hon har även en trädockvagn från Brio som hon också gillar.

Svar på tråden Brio dockvagn,,,från vilken ålder?