• ängel07

privat spec.mödravård i sundsvall??

Hej! Någon som vet tel.nr till privata spec.mödravården i Sundsvall. Är sugen på att göra ett köns-UL. Tack på förhand.

• Svar på tråden privat spec.mödravård i sundsvall??
  • bebbe07

Gjorde ett köns-ul där i v.27 hos en Ludmila Ondrasek..sök på hitta.se så hittar du henne! Hur bra som hellst va hon!! och vi fick veta vem som bor i min mage! hihi! 300 kosta de oxå få man 5 bilder, 4 på könet..som man kan ha som bildbevis!! hihi Hon kollar även livmodertappen, blodvärde och blodtryck.. Kan varmt rekomendera henne!!! Och inte så dyrt heller!!! Hon ha teletid mellan 8-9..men börja ring några min. innan 8 lite svårt att komma fram!!

• trädgårdstjejen

Var och gjorde ett ul på sjukhuset idag och då frågade jag där om vart/vem ma kan gå till och hon sa att det inte finns någon privat bm som har ul-apparat; hon sade att det var en man i Härnösand som hade som närmast.

• trädgårdstjejen

Hon sade dessuton (säger min sambo nu, jag har lite kort minne just nu) att det är väldigt svårt att se med ett vaginalt ul för att fostret är så stort att det är svårt att "hitta rätt".

• bebbe07

Men hon i s-vall har en UL-apparat..och hon såg lätt vilket kön de va!! Man ser ju benen och rumpan och allt..Så jag litar på henne och jag tror inte hon tog fel!! Tycker hon va jättebra!!

• trädgårdstjejen

Då fick jag fel info från sjukhuset då =) De sade att hon bara hade vaginalt ultraljud och att det var jättesvårt att se med det för att fostret/bäbisen måste vara vänd åt rätt håll för att man ska se ngt.

• Chva72

Jag gick privat i Viskan, ca 5 mil väster om Sundsvall, mot Ånge, hos en kanonbra barnmorska som heter Christel Jensstad.
    http://www.christelsbarnmorskemottagning.se/

Iallafall så hade hon Ultraljudsapparat också, men minns inte om det var vaginal bara..?

Hon arbetar också på förlossningen på Sundsvalls sjukhus,
    kan rekommendera henne varmt!

Svar på tråden privat spec.mödravård i sundsvall??