Min son går igenom sin nu.
Han är 6 år och går i förskoleklass.
Det började såhär...
Han var bjuden på kalas till Ellen i klassen. Dagen innan så såg jag på inbjudan att man skulle ha ring och berättat om man kom eller inte, vilket jag inte hade gjort, så då gjorde jag det. -Å Gud så glad jag blir, sa Ellens mamma. Ellen har frågat mig så många gånger om Ludvig har ringt ännu. Hon pratar inte om annat. Hon är sååå kär i ludvig. Hans namn står överallt på hennes rum och den första meningen hon någonsin skrev var "jag är kär i Ludvig".
Oj oj, så gladstolt mamma jag blev då. Och rörd.
När Ludvig kom hem från sin kompis så berättade jag detta och han blev ganska rosig om kinderna och jätteglad.
Efter detta så har dessa två hängt ihop non stop! De leker hela tiden. Alla killkompisar är lagda på hyllan för nu och det är Ellen Ellen Ellen. De sitter och pysslar tillsammans i skolan och de leker på gården hela tiden.
Igår när jag nattade Ludvig så berättade han hur han var lite sur på en kille i klassen som inte ville gå undan när Ellen och han hade ställt sig bakom akvariet för att få vara ifred för att pussas. Ludvig tyckte det var lite fånigt av den här killen att hålla på att störa sig.
Nu kommer Ellen vara i Egypten i två veckor och det tycker Ludvig känns lite jobbigt, men igår pratade vi om att tiden ändå går ganska fort och sådär. Han berättade också hur varm och go Ellen är, och snäll och fin.
Alltihop är ju bara såååå gullgt!
Problem:
Ludvig har ju alltid haft kompisar sovande hos sig. Det har ju inte varit något konstigt med det. Vad gör man nu? Han vill att Ellen ska sova över... Kanske låter som en enkel fråga, men jag vet faktist inte hur man ska ställa sig....