• Mimmi82

svag mensvärk, ont i ländryggen i v.35?

Jag har nu ett antal dagar haft som svag mensvärk och haft ont i ländryggen.. är i vecka 35 just nu. Ska d vara såhär eller bör jag ringa någon?

Min bebis ligger i säte och är rörlig, vad händer om det skulle sätta igång, vad gör jag då?

En till fråga, hur mkt är det normalt att man sväller om fötter och händer? DÅ jag vaknar på morgonen är händerna jättesvullna, fingrarna går knappt att böja å d värker i dem. Jag måste ha stödstrumpor på annars ser fötterna ut som fotbollar, d är svullna även med stödstrumpor... *ghaa* Det märks att man börjar närma sig slutet.. nån mer som längtar till man får hålla sin bebis, börjar blilite smått less nu inte på att vara gravid men på alla krämpor som kommer på köpet!

• Svar på tråden svag mensvärk, ont i ländryggen i v.35?
  • elinina

denna värk kan jag inte svara på.
    men lägg upp fötterna varje gång du sitter eller ligger ner, så du har dom i högläge.
    skulle tro att du har ganska mycket vatten i kroppen (har samma problem nämligen)
    jättebra att su använder stödstrumpor! fortsätt med det!

får du jätteont får du väl ringa din bm...

(med tanke på att jag jämt har ont i ryggen så vet jag inte hur ont det inte ska göra)

kram

• Molly Mus

Hej

Jag är också i v 35 och har som du mensvärk och ont i ryggen. Det är ju svårt att säga exakt vad det är ...det kanvara på G men mer troligt är det förvärkar . Är du orolig och det inte går över om du tex vilar eller badar typ så ring till förlossningen.
    Min värk kommer och går och jag känner även tydliga sd som tar tag i hela kroppen.
    När det gäller säte och om det sätter igång antar jag att du skall lägga dig ner och ringa ambulans, då barnet är så rörligt att navelsträngen kan komma i kläm eller runt halsen.

Vad det gäller svullnad vet jag inte :)

Svar på tråden svag mensvärk, ont i ländryggen i v.35?