• Anonym (orolig!!)

smittar en ev hiv smitta?

lättare om man hade svamp vid det oskyddade samlaget?

snälla svara fort

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-09 01:47:07:
    USCH! jag mår skitdåligt i väntan på svaret,testade mig i onsdags, det skulle ta en vecka...världens längsta vecka. fyfan!! livet står stilla=((

• Svar på tråden smittar en ev hiv smitta?
  • Anonym (orolig!!)

hopp

• Bigfoot

Jag har aldrig hört att svamp påverkar i sig, däremot kan det ju hända att man blöder lite från de irriterade slemhinnorna och det borde öka smittrisken.

/Biggis - mamma och monster
  • Anonym (orolig!!)

blödde inte av det då. vad jag kommer ihåg...

• therre

jag kanske är olärd, men jag trodde att hiv alltid smittade vid samlag, eller är det bara om man blöder?

• listo

therre: SmittRISKEN finns ju alltid, men såvitt jag vet (hörde det i något TV-program om just HIV) så är det bara ungefär 1 av 300 samlag som smittar, statistiskt sett.
    HIV är alltså inte extremt smittsamt. Men har man uppretade slemhinnor kan jag tänka mig (obs, bara en gissning) att viruset lättare får fäste.

• Anonym

Hiv smittar inte bara genom blod, utan också genom sekretet i underlivet, fast det är inte säkert att man blir smittad för att man har oskyddat sex med en hiv smittad.

Har du haft sex med en hivsmittad eller?

• therre
    listoplisto skrev 2006-12-06 10:45:52 följande:
    therre: SmittRISKEN finns ju alltid, men såvitt jag vet (hörde det i något TV-program om just HIV) så är det bara ungefär 1 av 300 samlag som smittar, statistiskt sett.HIV är alltså inte extremt smittsamt. Men har man uppretade slemhinnor kan jag tänka mig (obs, bara en gissning) att viruset lättare får fäste.
    aha, där ser man!
  • bustjejen

Kanske att det smittar lite lättare eftersom slemhinnan är skörare när du har svamp.
    Har hört att HIV smittar lättare vid analsex också, eftersom slemhinnan är skörare där.
    Har liksom listo hört att HIV inte är extremt smittsamt. Hepatit C är mer smittsamt än HIV och utvecklad AIDS smittar mindre än en HIV-bärare.

• Anonym (orolig!!)

nä tror inte han är smittad,men oron har börjat krypa...ska aldrig mer ha oskyddat!! usch. ska testa mig men törs inte!

• Yossan

Ett par där den ena parten är HIV-smittad och inte den andra kan ha sex i > 1 år utan att smittan överförs. Det säger endel om hur "dåligt" HIV är på att smitta, men för den skull ska man ju aldrig säga aldrig. Gå och testa dig du, jag lovar att det kommer att kännas så mycket bättre sedan. Det finns kuratorer på STD-mottagningarna runt om i landet som är proffs på sådan här oro, ta kontakt och be om stöd och hjälp!

Svar på tråden smittar en ev hiv smitta?