• Tilla82

Ont i magen närj ag kissat!!???

När jag går upp på natten och kissar får jag klämma ut kisset. Sen när jag har lagt mig igen får jag ont i magen. Kan inte fatta vad det är. Känns som växtvärk i livmodern. Nån som kan hjälpa mig???

• Svar på tråden Ont i magen närj ag kissat!!???
  • Pallas

Är du gravid? Gå till vårdcentralen eller din BM och kolla om du har urinvägsinfektion!

• Titti och mini

Kan det kanske vara ligamenten. Dom vilar ju på natten o kan sen krampa när man går upp. Kan ju också vara urinvägsinfektion, be din BM kolla det.

• Tilla82

Det gör inte ont i musen när jag kissar, utan i livmodern när jag är klar. Känner inget på dagen när jag kissar, bara när jag går upp på natten. Tror itne att det är urinvädsinfektion, för då brukar det svida och kännas varje gång man kissar.

• elinina

jag får kraftiga sammandragningar varje gång då jag pinkar. och det är för att uringblåsan ligger och retar på livmodern, å när det trycket släpper så får jag sammandragningar... skitjobbigt...

• Titti och mini

Det kan vara UVI ändå eftersom den ofta är symptomfri när man är gravid o just på natten kan delen bakterier bli så pass koncentrerad att det känns av. Jag har haft UVI hela tiden men aldrig känt av att det svider eller nåt annat, än just sammandragningar i livmodern. Be att bli kollad, odlad, för säkerhetsskull. Men annars tror jag nog på muskler o ligament

• chrissy

Känner igen dina symtom! Det kan vara ligamenten som fäster i livmodern och i bukhinnan - dom som bär upp magen. Har du växt mycket om magen sista tiden?
    Det kan också vara urinvägsinfektion - det behöver inte svida när man kissar utan kan också kännas uppe i buken!
    Jag tycker du ska kontakta din barnmorska!

• LillaEm

Ingen fara! Jag kände precis samma sak och mailade min BM om detta. Jag fick nästan som kramp och det "drog" i magen på natten efter toabesök. Klipper in hennes svar här:
    "Livmodern och urinblåsa. ligger precis vid varandra och när
    livmodern ändrar form så trycker den på urinblåsan. Graviditetshormonerna
    påverkar ditt urinrör det blir lite vidgat. Allt detta kan göra att det
    känns lite när du kissar. Speciellt nattetid då du säker har fyllt
    urinblåsan lite mer och då blir det lite mer tryck."

Svar på tråden Ont i magen närj ag kissat!!???