• Sussieohl

mösstorlek på en 2.5 åring?

jag är värdelös på mösstorlekarna, ska köpa online å jag har iiiingen aning om vad han har..han har normalstort huvud, vad skulle ni uppskatta?

• Svar på tråden mösstorlek på en 2.5 åring?
  • blonde redhead

54 tror jag min snart 2½ åring har..

• ebben

mössor har ju så konstiga storlekar!?
    Ibland är det efter klädstorlek typ 98/104,ibland heter det typ 54,o jag har sett ett annat mått med,som jag inte minns nu.......
    jättekonstigt!

• mirre2

de beror ju på vad huvudomktestsen är? min tjej på 2år&8mån har 50/52 på sin vintermössa

• ebben

Visst beror det på huvudomfånget.....
    men det jag menade var att de skriver i olika sätt.
    tex ditt på 2åro 8 mån har 50/52.det måttet har ju vissa nyfödda också!! o DÅ misstämmer det ju oftast.....

• mirre2
    ebben skrev 2006-12-07 17:39:13 följande:
    Visst beror det på huvudomfånget.....men det jag menade var att de skriver i olika sätt.tex ditt på 2åro 8 mån har 50/52.det måttet har ju vissa nyfödda också!! o DÅ misstämmer det ju oftast.....
    jo sant men inte har väll nyfödda så stor mössa? dottern har ju rätt stor huve ändå denna mössan e stor i storleken! tror hennes huvudomkrets är ca 50cm och ingen födds väll me så stor huve
  • Milda

Beror på vilken mössa det gäller. Sen är det jätteolika hur stora huvuden dom har.

• MARIA99

48/50 har våran 3 åring tror jag.
    5 åringen har 54 och hon har haft lika stort huvud länge så hon hade nog samma för 2-3 år sen med.

• ebben

Mirre2-nä,min poäng var bara att storlekar i mössor skrivs på så många olika sätt.............

• mirre2
    ebben skrev 2006-12-08 09:28:04 följande:
    Mirre2-nä,min poäng var bara att storlekar i mössor skrivs på så många olika sätt.............
    ok Jo de e sant
Svar på tråden mösstorlek på en 2.5 åring?