• C81

Karibien!

Har någon vart i Karibien? Berätta gärna om det? Var det dyrt? Är det för varmt att åka dit i feb?

• Svar på tråden Karibien!
  • susannn

jag va dær på cruise... varmt och skønt.. jag betalade inte resan sjælv før det gjorde mitt ex familj... men det va en otrolig resa...

• C81
    susannn skrev 2006-12-06 11:35:03 följande:
    jag va dær på cruise... varmt och skønt.. jag betalade inte resan sjælv før det gjorde mitt ex familj... men det va en otrolig resa...
    Hej! Hur varmt kan det vara ungefär i feb? Kanske lite för vamt.. Det hör till Amerika så resan borde vara lååååång oh dyr kan jag tänka mig. Hur var mat, människor osv?
  • susannn

jag va på cruise i 3 veckor vi åkte från mami och ut øver mexico och honduras.. så vackert.. har tyværr inte bilder då exen blev førbanad nær jag læmnade han.. hehe han brænde bilderna.. vi va dær i april och då va det otroligt varmt runt 35 grader... maten fick vi gratis på båten.. hans pappa jobbar som kapten på en av båtarna... først flyg till mami sen på båt i 3 vckor och flyg till baka.. flyget bara det kostade runt 7000 kr..

• C81

Shit... Jag ska dit isåfall med en flirt. Ska nog betala kalaset själv har jag räknat med. Hoppas at det är värt pengarna Bara det inte blir fööör varmt där. Vet du om det är dyrt att leva där? Shoppa osv?

• susannn

mami ær skit dyrt .. men som sagt.. vi va ju på en båt och va inte mycket i land.. och jag betalde inte notan.. hehe.. vi bara drog rums korten så betalade pappan sjukt nice..

• C81
    susannn skrev 2006-12-06 11:48:32 följande:
    mami ær skit dyrt .. men som sagt.. vi va ju på en båt och va inte mycket i land.. och jag betalde inte notan.. hehe.. vi bara drog rums korten så betalade pappan sjukt nice..
    Sjysst pappa Han kanske blev mest ledsen då det bröts Hehe Jag ska ringa en resebyrå också! Tack för hjälpen!
  • Deia

Vi åker på fredag till en ö som heter Anguilla. Flyget landar på St. Martin och kostade 7.500. Hittade biljetten genom Kelkoo. Flygbyte i Paris och sedan 8-9 timmar till.

På Anguilla betalar man med US $. Det är ett ganska dyrt resmål men blir billigare nu p.g.a den låga dollar kursen. På St. Martin är valutan Euro.

Karibien har ganska jämn temperatur året om vad jag förstått. Orkansäsong juni - november.

• menu

det beror ju helt på vart i caribien du tänkt dig.... Trinidad och Tobago är bland de billigaste öarna. å Tobago är min absoluta favvo plats i världen åker dit i januari igen. Dit åker man bara för att ta det lungt, snorkla el dyka å träffa underbara vänliga lokalbefolkning, vandra i regnskogen å vattenfallen osv du "limmar" hela dagarna (tar det lungt)blir du irriterad över att du får vänta på maten så kommer de fram å klappar en på axeln å ber en lugna ner sig - ta det lungt du är ju på semester ..

Aruba är nog bland de dyraste (var där senast förra vintern) men i gengäld har du allt välorganiserat å modert.

många andra öar är väll nått däremellan, barbados mfl är rätt dyrt kanske dubbelt mot tobago..

Isla margaritha har duper billiga all inclusive hotell, å då blir det ju billigt fast det annars inte är så billigt. däremot bör man överväga olika saker vad man prioriterar tex läkarvård, tillgång till medeceniner osv..

Kryssningarna är "billiga" när man tänker på att de mesta är inräknat i priset, däremot blir det ju alltid extra slantar för bättre hytter...

sen skall man tänka på att många öar inte har några farliga sjukdommar eller djur, vattnet är rent å fullt drickbart (alla dricker det)...

Februari är en väldigt bra tid att åka till västindien, jag brukar oftast vara någon gång under tiden mitten av nov tom mitten av feb, blåser oftast en del å man slipper massa moskitos å sandflygor osv som tydligen det finns en del på de flesta ställena andra årstider (säger de som varit).

för att få nått vettigt prius på en resa så antar jag att du planerar en resa om ett år för nu är det nog för sent påtänkt... vi brukar boka i april-maj för nästa vinterns resor till vettiga priser..

• första

Hej,
    Jag har varit på USVI, BVI samt Puerto Rico. De ställerna är inte så dyra jämfört med många av öarna. Vi reste runt på egen hand. Båt mellan vissa öar och flyg mellan andra.
    Om du åker på en kryssning så får du inte se så mkt av öarna, du har kanske 6 timmar på ett ställe vilket typ innebär se en strand och kanske en snabb tur i centrum och sedan båten igen.
    Vi reste i augusti/september förra året och hade inga problem med dåligt väder.
    Flygbiljetten Stockholm-St Thomas köpte vi via Ticket, sedan löste vi allt på plats.

• Lillgrodis

Jag åkte på kryssning i februari och det var toppen!!! Missa inte svenskön St: Barths. Lyxigt och dyrt men man kan köpa picnic och sola vid snäcksranden. En strand med bara snäckskal.Fint!!!!

• tösamajan

Dominikanska republiken är billigt! Och jättefint! Och soligt och varmt med härliga stränder. Fin shopping också och fin natur! Har varit där flertalet gånger och har en syster som bor där.
    Flyg kan man hitta relativt billigt om man inte ska köpa hela "paketet" genom en resebyrå.

• chantii

För ett år sedan åkte vi med Navigator of the seas helt otrolig båt, har allt!!! ÅK!
    Royal Carribien

• qlurig

rekommenderar oxå rccl...
    har åkt ett par ggr med dem och letar nu efter en ny biljett i feb-mars som är den absolut bästa perioden, men tyvärr så känns det oxå i plånboken...
    Men Cayman island och bada med stingrockorna... *tummen upp*

Svar på tråden Karibien!