Hjälp! jag har tappat rösten! vad göra?
Hjälp jag har tappat rösten och har flera viktiga presentationer imorgon! Någon som har några bra tips? På apoteket sa de att det inte fanns ngt att göra utan att vara tyst och lyssna på andra!!!
Hjälp jag har tappat rösten och har flera viktiga presentationer imorgon! Någon som har några bra tips? På apoteket sa de att det inte fanns ngt att göra utan att vara tyst och lyssna på andra!!!
Drick honungsvatten, det lenar upp halsen.
Japp det är nog bara att vara tyst...tyvärr.........förmodlingen har du fått stämbandinflammation.
usch, det låter inte bra,,, hur snabbt går sådant över?
Om du var hes innan rösten försvann så kan du läsa här:
http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3234
Tack för tipsen! Jag var ledare i två diskussiongrupper igår och redan förkyld... imorgon har jag också intervjuer att genomföra. Jag kan prata lite, men är väldigt hes... Finsn det ngt som lindrar tillfälligt?
Ja som FruMarie skrev, varmt honungsvatten Men tror inte det hjälper så värst mycket om du redan tappat rösten, men prova kan du väl alltid göra
Ok såg nu att du kan prata lite... Kanske honungsvatten hjälper då och kanske att hålla halsen VARM....
Håll halsen varm både på utsidan och insidan. Och tänk på att inte pressa rösten om den inte funkar som den ska.
Och viska inte, för det sliter en massa på rösten...
Krya på dig!
Honungsvatten är att rekommendera! Gärna med citron i. Eftersom du är förkyld så ska du försöka med saker mot den. Vila, dricka mycket, dricka te mm.Undrar om typ baffucin som finns på apoteket kan hjälpa? Har du ont i halsen också? Hoppas du blir bättre snart!
Varm mjölk med honung och en skvätt konjak brukar funka kanon för mig.
säger som föregående talare viska inte
jag tappade rösten för två veckor sen hade varit sjuk i ca två veckor när jag precis börjat känna mig pigg tappade jag rösten helt sen visade det sig att jag hade dubbelsidig lunginflamation men min röst kom tillbaka efter ca dag då kunde jag få fram svaga ljud men dagen efter det kunde jag prata riktigt bra jag åt alvedon och drack mycket te och hade halsduk runt halsen hela tiden en tjock
läkaren sa att jag nog tappat rösten pga att kroppen sa ifrån att jag behövde vila och rösten kom tillbaka efter jag tagit det lungt ett par dagar
lyckatill jag vet hur jobbigt det är men du får fram lite ljud det är ju lite bättre en det var för mig jag var helt låst
kram jenny
Tack! Jag har tagit på mig en halsduk nu... problemet är oxå att jag inte är hemma utan på ett hotell för tillfället. Är stockholm pga av presentationerna... har dock varit och köpt te, honung etc, men vattenkokaren på rummet är inte den bästa.
Jendan; det stämmer nog att jag behöver ta det lite lugnt. Jag var hemma en dag förra veckan men pga att vi har så mkt att göra på jobbet var jag snabbt i gång igen. Den senaste månaden har jag också gjort mkt övertid... nog dags att ta det lugnt!
kroppen är ju helt otrolig den kör på sen meddelar den oss att vi måste ta det lungt gör vi inte det så kommer ett till meddelande då måste man oftast lyssna