• Torelia

Ont i svanskotan efter nysning!

Jag är gravid i vecka 35 och har haft foglossning sen vecka 18 ungefär. Det är ju jobbigt men man står ut. Men nu i söndags så nös jag och fick jätteont i svanskotan och kan knappt sitta efter det! Att resa sig upp och ner känns som att få en kniv i ryggen!

Är det någonting som hör ihop med foglossningen eller kan jag ha "knäckt" till nånting? Det kom ju så plötsligt med nysningen. Jag ska till barnmorskan på fredag och höra om hon har några tips.

Tänkte bara höra om det här är någonting som hänt nån annan här?

Ta hand om er!

• Svar på tråden Ont i svanskotan efter nysning!
  • Castle

Hej.

Kolla upp det. Jag har inte haft samma problem när jag varit gravid. Men...

Jag har för många år sedan vridit till fogarna (där bak) (de som orsakar foglossning). En sjukgymnast fick dra ena fogen till rätta igen. Efter någon månad så satt jag med benen i kors ( som jag ju vet att man faktiskt aldrig ska göra, särskillt inte jag som haft problem med detta) I alla fall jag nös till sittande med benen i kors och då vred sig fogen ur sitt rätta lägen igen så sjukgymnasten fick dra det till rätta igen.

Nu har jag inte haft några sådana insidenter på flera år (typ 7 år eller något sådant.

Men jag vill bara påvisa ett en nysning kan ställa till det ikroppen om du nyser i fel ställning.

Så det är aldrig fel att undersöka det.

Lycka till, det är säkert ingen fara.

Svar på tråden Ont i svanskotan efter nysning!