• Snowstorm

Menieres sjukdom, nån med erfarenhet???

Hej

Har precis fått diagnosen Menieres sjukdom!! Nån mer som har denna?? Vad får ni för behandling??

Har ni fått nån "invaliditetsgrad", tänkte om ni kontaktat ert försäkringsbolag??

Skulle va jättetacksam för att om era erfarenheter !!!

• Svar på tråden Menieres sjukdom, nån med erfarenhet???
  • vackrastarflow

får man fråga vad Menieres sjukdom är?

• papillon

Min man, medelålders, har fått denna sjukdom. Han hör dåligt på ett öra pga. detta. Han har fått vattendrivande och även suppar som han tar när yrsel blir akut. Han får yrsel i perioder och då känner han obehag att åka till jobbet. Det händer någon gång att han får stanna hemma men då kan ha jobba från sin laptop.
    Dumt nog rekommenderade jag honom att titta på Menièrföreningens hemsida och då blev han rädd när han läst om att folk blev förtidspensionerade pga. sjukdomen. När yrseln är som värst är han hemma och vågar inte gå ut av rädsla för att falla ihop på stan eller på jobbet. Men, som sagt, dessa perioder är inte så långa, någon vecka.

• Snowstorm

Jag har precis fått vattendrivande tabl o stolpiller mot yrsel. sjukdomen förvärras ju av stress, vilket gör att mitt jobb som lärare kommer bli svårt... Ganska stressigt att jobba som det, iaf på min skola...

Papillon, tack för info: har din man fått nån ersättning fr försäkringsbolaget?? Det får man om man räknas som invalid på någon procent...Men man kanske inte ens räknas som 1% invalid om man har Menieres...??

• papillon

Pratade med min man efter din fråga om invaliditetsersättning. Han har inte ens tänkt tanken då han inte är borta så ofta från jobbet. Det största problemet är faktiskt hans dåliga hörsel på ena örat. Det blir svårt för dig med stressen. Min man är i databranschen men han har i alla fall ett eget rum där han kan dra sig tillbaka vid yrsel. Det måste vara svårt för dig. Maken hälsar.

• Isaken

Hej!
    Har haft sjukdomen sen 2001, kan väl titta in hos mig berättar jag mer
    // Fia

Svar på tråden Menieres sjukdom, nån med erfarenhet???