pannkakor till 8 mån?
Kan sonen äta pannkakor han är 8.5 månad
Kan sonen äta pannkakor han är 8.5 månad
Smaka lite kan han väl? Åtminstone vår 7 månaders dotter sitter jämt och vill ha allt som vi äter så hon brukar få smaka lite på det ena och det andra.
vi har gett pannkakor till vår son nu när han är 7 mån. Han är visserligen matgalen så han vill ha precis allt!! och då menar jag allt. Hanåt en portion pannkakor 1,5 st med fruktpuré till. Kalasgott.
Tycker att så länge de mår bra och är nyfikna så får min iaf smaka på allt. Vill han inte ha kommer det ju ut igen. Tycker det är bättre det än att han inte får när han nu vill smaka.
Det är ju salt i pannkakor... Spelar det ingen roll, eller...? Min dotter är drygt 7 månader och hon borde ju mer och mer få äta vår mat, men jag fattar inte riktigt hur det ska gå till Med tanke just på kryddning och sån't tänkte jag då!
Jag hade inget salt i när jag gjorde pannkakorna. Tog efter BVC´s recept.
När det gäller vår mat är det ju så pass små smakisar att jag inte tycker att det spelar så stor roll. Efter 8 månader ska de ju mer eller mindre kunna äta samma mat som en själv. Sen ska man naturligtvis inte överdriva på saltet. Kan man hålla sig ifrån det är ju det ju bäst, men lite ska inte skada. Något att tänka på dock är att ALLTID använda salt med jod!! Annars kan de få sköldkörtelproblem (struma) (har en släkting som doktorerat i det)
Brukar inte krydda så mycket maten nu när vi har en som hela tiden vill ha allt som vi äter. Var och en får krydda mer efter smak på tallriken istället. Det går ju en tid. Iofs är det väl bara bra om alla drar ner på saltet, vet att åtminstone jag behöver göra det
Kryddor i maten är absolut ingen fara säger de på BVC. Och salt kan man också ha i lite grann bara. Det har ju Semper i sin barnmat också från 8 mån. Det är bara när de är riktigt små som man ska vara försiktig pga deras inte fullt utvecklade njurar. Men sen är det visst bara restriktioner pga att barnen "inte ska vänja sig vid för mycket salt", vilket jag tycker är lite knäppt. Jaja...min åsikt bara.
Pannkakor är ingen fara...se bara till att ha lagoma bitar så barnet inte sätter det i halsen och tycker det är otäckt.
Jag har aldrig salt i mina pannkakor, och de smakar aldeles utmärkt.
Vilma var runt 10 månader när hon åt pannkaka första gången. Väldigt poppis!
Ja, inga problem han kan äta mängder av pannkakor om han vill!!