• älskarlivet81

Resa på egen hand till USA?

Hur gör man för att knåpa ihop sin egna resa till USA? Jag vill åka till svenskbygderna i Minnesota och ev också NY....

Någon som har någon idé?

• Svar på tråden Resa på egen hand till USA?
  • vackrastarflow

Köp en flygbiljett dit du vill starta. Sen är väl ett bra tips att köpa antingen ett tågkort från amtrak eller ett busskort från Greyhound buses, där du kan åka obegränsat under en viss tid. Hotell finns överallt, men det kan ju vara skönt att förboka några, helst på mindre ställen.

• älskarlivet81

finns greyhound buses överallt? Jag vill ju framför allt åka runt i Minnesota, Minneapolis, St paul o.s.v..

• rasajj

Nagot att tanka pa nar det galler Greyhound, ar att stationerna inte direkt ligger i "bra" omraden.. Men annars sa finns nog greyhound nastan overallt, och ar relativt billigt.

• vackrastarflow

sant med stationerna... men det är inte så farligt. St. Paul har jag bekanta som bor i, och där ligger ju Mall of America
    och ja, Greyhound finns överallt... haha!

www.greyhound.com/home.asp

• älskarlivet81

tack för hjälpen! Men kommer man runt till de olika ställen ut till typ Lindstrom även med greyhound?

• Just A Girl

gå in på www.swansons.se/ det är en jätte bra resebyrå som speciliserar sig på USA, där kan då få massor av hjälp.

• vackrastarflow

ja, Swansons är riktigt bra, men också mycket dyra... men har man pengarna ska man definitivt köra på dem.

• Zazziz

Jag är också sugen på att åka till svenkbygderna i Minnesota. Har kikat lite på flyg och det var billigt! Med Icelandair kostar det ca 4-5000:- tor. Att hyra bil kostar från ca 1500:- per vecka, inte heller så dyrt alltså!

Lycka till med planeringen, skriv gärna en rad om hur det går!

• älskarlivet81

Var kan man hitta billiga vandrarhem eller liknande? Funderar just nu på en vecka i NY och en vecka i svenskbygderna..

• älskarlivet81

Såg nu att det blir fasansfullt dyrt om man ska göra som jag tänkt.. En enkelresa kostar nästan lika mycket som tur/retur ju.. Har i alla fall fått tag på en adress till en släkting i Jackson, Minnesota, så jag ska skriva till honom och se vart det leder!

Hur mycket fickpengar tror ni behövs för 2 veckor ungefär? Vad kostar bensinen? Finns det någon internetsida där man kan hitta lite kartor så man kan se avstånd??

• vackrastarflow

STA travel kan ha priser som är mycket billigare enkel, men då måste du åka som ungdom, och vara max 26 år gammal. Ett ungdomskort krävs men jag tror de kostar runt hundralappen. Jag har åkt enkel till Los Angeles för 3200 kr. Däremot kan man få lite problem i tullen eftersom de undrar vad du ska göra där med 3 månaders visum och bara en enkelbiljett. De vill hemskt gärna se en returbiljett, så om du köper den innan du åker är det allra smartast.

Du kommer att behöva mycket fickpengar, men tackochlov är ju dollarn riktigt billig nu.
    Bensinen kostar olika beroende vilken stat du är i. Minnesota är definitivt billigare än New York. Tror du kan räkna med hälften av vad den kostar i Sverige.

www.mapquest.com kan du kolla både kartor och vägbeskrivningar. Tryck in två städers namn så kommer den att visa hur du ska köra för att komma dit och hur långt det är (och ungefär hur lång tid det kommer ta om du inte stannar mittemellan dvs).

• Solrosen777

Älskarlivet- Jag har bott/varit där så säg till om du undrar något särskilt
    Har åkt grayhound och det är lite segt tycker jag. Hyr en bil och åk runt. Från Mpls till tex Lindstrom tar det väl 1,5 timme ungefär...om jag minns rätt!
    I Mpls/st paul kan du åka vanlig "metro" buss om du inte vill köra bil.
    Bäst är väl att bo på motel, men det är dyrt tycker jag.

Fråga på bara

Det är underbart där!!

Svar på tråden Resa på egen hand till USA?