• Max mamma

Fiberoptikkamera ner i näsan...

...för att titta ner i halsen på Max är vad vi ska göra i morron kl.11.15.

Max har ju en besvärlig hackhosta,så man vill titta n rhnm i halsen så det inte finns ngt där som "stör"/retar hnm.
    Vet inte hur det kommer att gå till,vet bara att det är en jättetunn kamera som dom ska ha ner i Max's näsa för att sen kunna titta ner i halsen på Max.
    Just nu har han blitt förkyld igen å det låter som om han har krupp,men det är ju bra att vi ska in på detta i morron-då får dom/vi se hur han ser ut i halsen!

Hoppas bara att "han går med " på detta....men det ska väl iaf inte göra ONT,möjligtvis att det killas...eller?
    Ngn här kanske tom har gjort detta?

Max är 7 år.

Camilla

• Svar på tråden Fiberoptikkamera ner i näsan...
  • Wilowa

Jag har gjort det, fast det var länge sedan. då fick jag någon typ av bedövningssalva, antagligen för att jag inte skulle börja nysa och känna obehag av den. Det var inte alls otäckt, då tycker jag det är värre att ta halsprov. Dock vet jag inte vad mina barn skulle tycka!

• Ralleröj

jag gjorde det för en vecka sen, de sprayade med en bedövningsspray så det gjorde inte så ont, men det var riktigt obehagligt.

• Max mamma

Hej hej å tack för era svar!

Jag undrar om man känner den i halsen?
    Bedövningssprej låter ju bra!
    Får muta honom med ngt...

Camilla

• Ralleröj

jag kände den när de tvingade mig att svälja. Jag skulle kolla på mitt struplock om det var inflamerad. Men jag hade haft 40 graders feber i fyra dagar när jag gjorde "det" så jag var väldigt känslig och fick faktiskt panik när jag såg kameran. De fick hålla i mig och mitt huvud. Jag tyckte det tog ganska lång tid.

• Ralleröj

jag menar absolut inte att skrämma, vill bara svara ärligt

• Max mamma

Ok,jag förstår..går det inte så går det ju inte..men vaddå svälja förresten...ska kameran ner i halsen åxå?

C.

• Ralleröj

de kanske inte behöver köra ner den lika långt i din sons hals som de gjode i min. Men jag var tvungen att svälja en gång, kanske för att de verkligen vill se hur mitt struplock såg ut. De behöver nog inte din son göra.

• Ralleröj

de kanske inte behöver köra ner den lika långt i din sons hals som de gjode i min. Men jag var tvungen att svälja en gång, kanske för att de verkligen vill se hur mitt struplock såg ut. De behöver nog inte din son göra.

• Ralleröj

• Max mamma

Ok.tack så mkt!
    Fick du svar direkt?
    Hör av mej i morron!

Camilla

• Max mamma

Hej hej...nu är vi hemma igen.
    den där dr. var ju lite rolig å sa att Max's hosta beror nog på hans personlighet...att det var tics alltså.han lyste max ner i halsen å med en spegel å sa att "här behövs ingen kamera",han trodde absolut inte att det var ngt halsen.Frågade om Max snarkade å hade andningsuppehåll på nätterna men det har han inte.
    Däremot tyckte han at vi kune få göra en lungröntgen...NÄR?,frågade jag.Då skrev hna en remiss till röntgen påengång,så vi till röntgen å röntga lungorna innan vi åkte hem.
    Dr. berättade lite om hostreflexen,att det är vanligt att man har den kvar efter man har hostat mkt,vilket Max har gjort JÄMT.
    Det är lätt att (helst) barn fastnar i hostandet,dom hostar fast dom kanske bara skulle behöva harkla sej osv.
    Nu får väl jag tro på vad läkarna säger,nu har 2 dr. sagt samma sak...

Jag/vi får inse att Max är ett "hostigt" barn,med väldigt kämsliga luftrör...
    tack för alla svar!
    Camilla

Svar på tråden Fiberoptikkamera ner i näsan...