• moira80

Hes bebis!

Min lilla flicka på 3 månader har blivit så hes! ingen feber eller hosta men när hon jollrar så låter hon jättehes..är orolig för att hon fått ngt virus. Hon fick sin första vaccination i måndags och så misstänker vi att hon börjar få tänder..kan detta inverka på stämbanden?

orolig mamma

• Svar på tråden Hes bebis!
  • Michan

Min dotter är snart 4 månader, Hon hade en kväll då hon blev så frukatnsvärt arg och skulle bara skricka...Hon blev hes...Sen kan hon bli lite hes om kvällen om hon snacka mycket under dagen..men det har gått över...tror inte de e någe fara..

• moira80

jag hoppas det..blir så nojjig för rs-virus och annat som går nu..rena smittohärden därute!

• Michan

De håller ja me om...Men Nojja inte för mycket....Då blir man till o me skraj för att köpa frukt i affärn (för ska den vara Bakterifri måste den kokas..)..

• 1980 längtar

Alvina pratade sig hes!!

Googla på RS får du se att det är så liten risk att just du ska få viruset!! Sen är det jätte bra att vara lagomt nojjig!! Du ska inte hämta hem förkylningen, men blir man förkyld är det bra att veta vilka signaler du ska söka efter hos barnet  om just RS!!!!

Lycka till och njut av din lilla!!!!

• 1980 längtar

Om du ringer och pratar med en läkare också, så får du veta att det är så uppförstorat detta RS virus!! Men det existerar, två av mina vänners barn fick det förra året och jag har en till bekant som råkat ut för det tidigare!! Så klart det finns en risk!! Men du ska inte sluta leva bara därför!!

• Lejlej

Min dotter blev hes när hon var ca 2 månader för hon tar i så hon nästan spricker när hon skriker. Sen dess blir hon hes ofta efter röstansträngning

Mamma till Isak 0304 och Olivia 0509
  • TisseTiger

Vi har haft precis samma symptom. Isak har varit hes i ca 5 dagar nu. Har dock avtagit nu. Vi tog 3 mån sprutan för 2,5 v, sedan och sen blev han lite febrig och snorig. Det hade försvunnit när hesheten började dock. Hur ser avföringen ut? Isaks är lite grönslemmigare än vanligt. Jag var hos bvc idag och hon sa att det är säkert så att han har en liten förkylning kvar i kroppen som orsakar det hela. Inget farligt dock.

• TisseTiger

Skulle ju säga att hesa bebisar tydligen inte är så ovanligt, och oftast inte något farligt.

• moira80

tack för alla svaren..nu blir jag lite lugnare..antar att hon skrikit lite för mycket o därför är hes idag=)

Svar på tråden Hes bebis!