• erica78

Drömvärld

Jag tror att det skiter sig mellan bonusföräldrar och barn mycket pga man lever i en fantasivärld. iallafall jag själv som var 20 och inte har egna barn. Jag tänkte inte på vardagsgrejor och allt det praktiska överhuvudtaget. Jag var nog rätt blåögd! hade jag vetat hur det skulle vara och bli så hade jag nog sprungit nytt världsrekord åt andra hållet!
    att både jobba på ett förhållande och på relationen med barnet är lite för mycket. för fortfarande är det som de flesta bonusförälder känner - vi skall ge och ge och ge men aldrig förvänta oss att få nåt!

• Svar på tråden Drömvärld
  • Sebs bonusmamma

Ja, det ær ofta drygt. Men det underlættar om man får førståelse från sin kille/tjej.

Hur længe har ni varit tillsammans och hur gamla ær barnet/barna?

Ju yngre barna ær nær man kom i deras liv desto lættare ær det nog oftast.

• Häxan Hedda

Det är praktfelet kan jag säga dig direkt! Att förvänta sig tacksamhet för något som är så självklart är att vänta på något som aldrig kommer hända.Eller nu ljög jag, när jag själv fick barn och egen familj så såg jag på min bonusmamma med helt andra ögon kan jag säga. Att med berått mod och med ett eget barn engagera sig i en far med 4st döttrar med växelvis boende krävs ganska mycket Stake :o) Vad är det exakt som du vill ha? Ett tack? Ett "Jag älskar dig" eller vad?Jag menar inte att skällla på dig,jag har en sambo som i mörkare stunder tänker som du. Att vara förälder,bio eller bonus är ett otacksamt jobb...MEN jag lovar att du kommer att bli ihågkommen med värme :o)

• Häxan Hedda

Kan tillägga att hon var 3 när vi träffades och är nu 15...

Svar på tråden Drömvärld