• Mia83

2-åring som är totalt omöjlig vid nattning....

Jag behöver råd!
    Just nu står min 2-åriga dotter och skriker hysteriskt i sängen, medan jag varken har vare sig ork eller idéer för att få henne att somna.
    Fram tills nu har vi suttit med henne tills hon somnat, men nu för tiden så bråkar hon så in i norden vid läggdags.
    Antingen så försöker hon klättra ur sängen, kastar sina gosedjur eller så slåss hon.
    Sambon har varit bortrest sen i söndags och jag är rätt trött efter dessa dagar med båda barnen, som dessutom har turats om att vakna 1 gång i timmen de senaste nätterna.
    Finns det någon som vet vad man kan göra?
    Jag har inget emot att sitta med henne, men när det blir en så pass stor kamp utav det hela så känns det inte som att det gör någon större skillnad.
    Någon?

• Svar på tråden 2-åring som är totalt omöjlig vid nattning....
  • Jasusu

Har ni provat med att ha dörren på glänt eller en lampa tänd i rummet?

• Mia83

Både och, det gör ingen som helst skillnad.
    Problemet är verkligen som störst just nu eftersom jag är själv med barnen. Hon totalvägrar att sova om yngsta dottern är med i rummet och jag kan ju inte bara ignorera den lilla helt heller...

• Jasusu

Har ni provat att lägga in en bok eller leksak som hon kan ligga och pilla med själv innan hon somnar?

• Mia83

Nej iofs inte....ska prova på en gång!

• Mia83

Nej....den boken åkte tvärs över rummet ganska snart.
    Min instinkt säger mig att hon är mer arg än ledsen, men det är ändå så jobbigt.

• Jasusu

Hmm men försök att lugna ner henne innan du ger henne boken.

Ha dörren öppen så hon hör er hela tiden 
  • Mia83

Jag har gått in och stannat en stund ett par ggr och då har hon lugnat sig och blivit glad, men så fort jag går ut så blir hon tokig.
    Och det känns verkligen som att det mest är ilska över att hon inte får som hon vill.

• Jasusu

Vad händer om du skulle försöka lägga henne ute på soffan och sen bära över henne i sängen när hon somnat?

• neeke72

Mia83:
    Känner igen det... skulle oxå vilja ha råd hur man gör??

Cornelia 050403
Svar på tråden 2-åring som är totalt omöjlig vid nattning....