• Anonym

Ska vi bli vänner igen??

I flera år hade jag en vän som var precis som jag, vi tänkte likadant t o m liknade vi lite varandra och sa till alla att vi var syskon. Vi hade jätte roligt tillsammans..
    Men,.. när jag blev gravid så var vi inte lika bra vänner längre, när jag födde sonen så bröts kontakten helt.
    Minns att hon ringde mig 2 ggr efter att jag fött. 1 gången kunde jag inte svara (ammade och amningen gick åt skogen, var ledsen, trött och ingen lust att prata i tel 2 dgr efter BB) 2:a gången svarade jag och hon sa att hon hade förlovat sig, och det var allt.
    Minns att jag mejlade bild till henne på sonen och bad om ursäkt att jag inte kan ringa tillbaka men ska göra det så fort jag kommer på fötter igen, detta skrev jag alltså efter att hon ringde mig andra ggr... men hon svarade inget... nu var kanske detta elakt men jag hade hennes mail lösen och gick in på hennes mail, där såg jag att hon fick mitt mail och hade slängt det i papperskorgen

När jag blev gravid, så flyttade jag hemifrån och då kom hon aldrig hem till mig för att hälsa på

Nästan 2 år hade gått och hon hör av sig idag. Jag har hört innan att hon är gravid och skulle föda i de här dagarna... Ja, så ringde hon och var jätte glad eftersom det var så länge sen. Hon känner sig så ensam, ingen är i samma situation som hon (gravid/har barn, fast förhållande..) och javisst så kom hon på mig! Hon frågade lite om förlossning och sånt (kände mig utnyttjad) och ville att jag skulle skicka bilder på min son till henne... Hon hade ingen vidare kontakt med sina kompisar och eftersom vi är i samma sits nästan så vore det ju självklart att vi ska umgås igen.. bla bla

Klart det var roligt att höra hennes röst och minnas hur vi pratade i tel i timmar om en killes rumpa eller vad vi ska ha på oss när vi ska gå ut... men det kändes så fel idag, det kändes som att jag började duga igen och bli pumpad på tips om barn och förlossning

Vi var på samma fest för ca ett år sen och där hälsade hon på mig inte ens, utan viskade till sin killes öra och skrattade och han vände sig och kollade på mig... vet inte vad hon sa, men enligt uppförandet så var det säkert inget positivt

• Svar på tråden Ska vi bli vänner igen??
  • Laneng

Tycker att det låter ganska självklart genom det du har skrivit att ni INTE ska bli vänner igen.

• Anonym

tycker att det bara verkar som om hon vill utnyttja dig. och jag skulle nog inte ha ugåtts nåt mer med henne. gör bara vad du känner för.

• Anonym

Jag hade inte tagit upp kontakten igen.
    Tog själv upp kontakten rätt nyligen med en gammal kompis efer att inte ha pratat på 14år.
    Hon flyttade till samma samhälle som jag å jag tänkte väl bara säga hej å lämna de vid det.Men hon började å skriva mail å ville träffas.Hon fick en son några månader efter mig.
    Anledningen till att jag bröt kontakten med henne var att pojkvännerna blev viktigare än mig,trots att hon bytte flera gånger i veckan.Hon kunde inte hitta tid å prata med mig på ett halvår.Sen när jag lämnade hennes kvarglömda saker hemma hos henne,så skicade hon sin far på mig.Han skulle prata förstånd med mig.

ja.Vi har inte träffats än,utan bara skrivits å jag känner att de känns inte rätt.Så nu letar jag bara efter ett fint sätt å säga att jag inte e *intresserad*av att träffas.Men visst e man kanske lite nyfiken ibland,men jag tror de e bäst å låta de bero.

Tycker de låter som om din*vän*bara tog kontakten för att de passar henne just nu.
    Men varför inte fråga henne rakt ut?

• Anonym

anonym som skrev nr 4 inlägg

Vilket dålig stil av henne, vadå vad sa hennes far till dig?
    Som du säger, man är lite nyfiken. Hur det skulle vara att umgås igen, för när man tänker tillbaka så var det kul, men det var tider det. Kanske bäst att låta det vara, för det kan inte bli som förr

Japp det passar henne just nu, det kändes som att hon hade papper och penna när vi pratade och antecknade allt vad jag sa, sen innan vi la på sa hon vi hörs och ses nån dag.. jag svarade mmm visst

Kan tillägga att jag hade ingen kompis att prata med när jag hade det jobbigt efter förlossningen. Alla inkl hon slutade höra av sig.. jag var så ensam :( Jag visste ingenting och efter att jag skickat mail så hoppades jag att hon skulle svara. Ni kan förstå hur besviken jag var när jag såg att hon slängde bild på min son i papperskorgen... kunde hon inte ens svara att han var söt eller lik mig, eller hitta på nåt?? :/ kändes tungt

• Amarone Classico

Jag tycker det låter som att du inte vill, och då ska du inte.

Svårare än så behöver det inte vara. Låt dina känslor styra!

• Anonym

hanna sl

jo det verkar så när jag skrev av mig lite
    jag borde ha sagt till direkt än berätta grejer till henne.. men ska inte låta mig utnyttjas igen!!

• MiReDe

Jah hade nog inte kunnat bli vän med henne igen, inte med tanke på vad du skrivit.

Ursäkta om jag stjäl uppmärksamheten lite.
    Hade en vän jag också. Hon sa att jag var hennes bästa vän, men blev ju självklart utbytt mot en roligare tjej som tyckte om att springa på krogen lika mycket som henne. Jag jobbade ju hela veckor +fredag och lördagkvällar, efter nån månad slutade hon fråga om jag vela föja med ut för jag jobbade ju ändå. När vi väl skulle träffas så "glömde" hon bort mig och hade ju bestämt med den andra tjejen. Sist vi sågs var när jag berättade att jag var gravid, pratades vid på tlf ett par ggr men efter att jag läst i hennes gb på en sida på internet vad hennes arbetskamrat skrivit så slutade jag höra av mig. Han frågade henne om hon hittat ngn annan partykompis att festa med som inte var gravid. Hon sa att det var ett skämt -jätteroligt!

Den dagen då hon skaffar barn och kanske hör av sig så kommer jag inte att bli vän med henne igen. Jag försökte verkligen hålla kontakten men hon "glömde" bara bort mig och kunde inte ändra på sina planer som hon planerat in efteråt så att vi kunde träffas ändå.

Jag vill inte känna mig som ett andrahandsval eller att "nu duger jag" och så ska man inte behöva känna heller. En vän står i vårt och torrt!

• Anonym

mirde

Ingen fara.. Nä fy att det finns fler "vänner" som gör så!

Hon kanske kommer inte ringa igen, då hon fick all info hur värkar känns...

• Anonym

Hennes far sa bla att jag skulle ha förståelse å inte vara avundsjuk på att *vännen*hade hittat en pojkvän.En pojkvän*host*
    O att jag kanske också en dag skulle hitta en pojkvän.

Jag hittade pojkvän men jag behöll kontakten med mina vänner.Iddag har jag ingen kontakt med varken vännerna eller exet.Men de beror på att jag har flyttat långt iväg å att vi ala har fått barn.Några har flera.

• Anonym

ok, vad konstigt att hon skickade sin far..

jag har ingen kontakt med andra vänner (vissa enbart på msn) men de var mest som bekanta/kompisar som jag inte delade hemligheter med.. till henne kunde jag berätta allt, men inte längre

Svar på tråden Ska vi bli vänner igen??