Ska vi bli vänner igen??
I flera år hade jag en vän som var precis som jag, vi tänkte likadant t o m liknade vi lite varandra och sa till alla att vi var syskon. Vi hade jätte roligt tillsammans..
Men,.. när jag blev gravid så var vi inte lika bra vänner längre, när jag födde sonen så bröts kontakten helt.
Minns att hon ringde mig 2 ggr efter att jag fött. 1 gången kunde jag inte svara (ammade och amningen gick åt skogen, var ledsen, trött och ingen lust att prata i tel 2 dgr efter BB) 2:a gången svarade jag och hon sa att hon hade förlovat sig, och det var allt.
Minns att jag mejlade bild till henne på sonen och bad om ursäkt att jag inte kan ringa tillbaka men ska göra det så fort jag kommer på fötter igen, detta skrev jag alltså efter att hon ringde mig andra ggr... men hon svarade inget... nu var kanske detta elakt men jag hade hennes mail lösen och gick in på hennes mail, där såg jag att hon fick mitt mail och hade slängt det i papperskorgen
När jag blev gravid, så flyttade jag hemifrån och då kom hon aldrig hem till mig för att hälsa på
Nästan 2 år hade gått och hon hör av sig idag. Jag har hört innan att hon är gravid och skulle föda i de här dagarna... Ja, så ringde hon och var jätte glad eftersom det var så länge sen. Hon känner sig så ensam, ingen är i samma situation som hon (gravid/har barn, fast förhållande..) och javisst så kom hon på mig! Hon frågade lite om förlossning och sånt (kände mig utnyttjad) och ville att jag skulle skicka bilder på min son till henne... Hon hade ingen vidare kontakt med sina kompisar och eftersom vi är i samma sits nästan så vore det ju självklart att vi ska umgås igen.. bla bla
Klart det var roligt att höra hennes röst och minnas hur vi pratade i tel i timmar om en killes rumpa eller vad vi ska ha på oss när vi ska gå ut... men det kändes så fel idag, det kändes som att jag började duga igen och bli pumpad på tips om barn och förlossning
Vi var på samma fest för ca ett år sen och där hälsade hon på mig inte ens, utan viskade till sin killes öra och skrattade och han vände sig och kollade på mig... vet inte vad hon sa, men enligt uppförandet så var det säkert inget positivt