varm mjölkersättning i termos
jag undrar ifall man kan ha varm ersättning termos. så slipper man värma. går det eller är det dåligt för barnet? någon som vet?
jag undrar ifall man kan ha varm ersättning termos. så slipper man värma. går det eller är det dåligt för barnet? någon som vet?
nix tyvärr
Den ska ju ätas så fort man blandar den. Vi har varmt vatten i termos å pulver i en liten burk.
Om det står länge så bildas det ju bakterier. Men om du gör ordning pulver i flaskan (el en liten burk t ex barnmatsburk) och har varmt vatten i termos så kan du ju blanda direkt i flaskan sen när det är matdax.
Inte bra, det gynnar bakteritillväxten. Bättre att ha varmt vatten i termosen o sen blanda i pulvret när man behöver. Eller möjligen kall ersättning som man värmer vid behov.
Ska pulvret blandas i kall vatten kan man ha två termosar, en med kallt att blanda i o en med varmt att fylla upp sedan så det blir ättemperatur.
Finns färdig ersättning på bla Ica som inte behöver värmas utan kan ges rumstempad.
Den köpte vi när vi skulle iväg åt ngt håll så vi slapp söla med vatten & pulver osv.
tacksam för svaren.
jag brukar oxå göra på så viss, ha varm vatten i termos och blanda med pulver när de behövs, men trodde jag hade kommit på ett nytt metod.. haha men den går inte :D