min pojkvän är ett stort ego
min pojkvän är världens egoist. dessutom är han lat och verkar direkt ointresserad av mitt liv. vi har varit tillsammans i 8 månader och det har mestadels varit bra men vi tjaffsar rätt så ofta. våra tjaffs handlar för det mesta om hans jävla egoism och att jag blir trött på att han inte verkar bry sig om sådant som inte berör honom i första hand. i söndags satte jag ner foten och flyttade frpn hans lägenhet, som jag bott i tillsammans med honom i några månader, hem till min egen lägenhet, som jag nonchalerat totalt då allting alltid handlar om honom. min idé var att sätta hårt mot hårt och försöka få honom att förstå. den första reaktionen var att han blev kall som nordpolen och ville inte veta av mig. ganska snart övergick det till lite fjäsk, lite krypa till korset, lite äta kakan och ha kvar den samtidigt fasoner.
idag efter jobbet gick jag och handlade julgardiner och julpynt och har gjort supermysigt i min lägenhet. tänkte att det hade varit kul om han kom förbi och såg hur fint jag gjort.
men han orkar inte. han är trött. som vanligt bryr han sig inte.
först höll jag på att bli galen. nu börjar jag tappa hoppet. börjar fundera hur jag ska bygga upp mitt liv utan honom istället. hur jag ska komma över honom snabbast. om jag ska ringa de där söta killarna som stött på mig men som jag avvisade. vad ska jag göra? jag kan ju uppenbart inte ändra på honom. och troligtvis kommer han då inte förstå sitt eget beteende förrän det är för sent.. vad gör en flicka i denna situation?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-07 10:42:58:
Jag har tidigare inte kunnat bli så här kylig och distanserad till honom som nu. Igårkväll gick jag och träffade några gamla arbetskompisar som var i stan och när han ringde och frågade om jag skulle komma hem och sova hos honom sa jag nej. När vi pratade i telefon senare på kvällen frågar han mig vad jag har för telefonnummer (skulle lägga in det i sin nya mobil som han haft i några dagar). Tycker inte ni att det är dåligt att ens pojkvän inte lärt sig sin flickväns telefonnummer?
Så jag sov hemma i min lägenhet inatt, har bjudit hem min lillasyster och gett henne en nyckel till min lägenhet så att jag inte ska känna mig ensam. hon sov över hos mig inatt.
han tycker bara att jag tjaffsar och orkar inte med det. vill inte inse I guess. eller så överdriver jag?