• Dinturiel

Inomhusbelysning på inglasad balkong?

Vi har bestämt att vår gran ska stå på vår inglasade balkong i år. Men vi har bara en inomhusbelysning till granen. Så därav frågan:

Går det att använda en julgransbelysning för inomhusbruk på en inglasad balkong? Bor i Malmö, så det blir ju inte direkt kallt heller

• Svar på tråden Inomhusbelysning på inglasad balkong?
  • Dinturiel

Någon här idag som kan sprida lite klarhet i mitt dilemma?

• MrsNelson

det tror jag inte ska vara något problem!! Det är ju inomhus! även om det inte är varmt!

• Dinturiel

Nej precis. Och det kommer inte regna på den eller så.

Har bestlutat att jag testar, så får det bära eller brista

Tack

• Smajla

Om det är lågström så funkar det - tänker bara så det inte kommer vatten på - ofta är inglasade balkonger inte helt totalt täta..

//Smajla
  • Dinturiel

Har sett flera i området med samma typ av balkonger som oss som har granar på balkongen. Men vet nu inte vilken typ av belysning vi har. Bor på 5e våningen och det finns inga glipor varken upptill eller nere utan allt sitter fast i betongen. Tror inte det finns nån risk för att granen blir våt då det inte kommer in vatten annars.

• Smajla
    Dinturiel - nä, det är ju olika för olika balkonger men det vet man ju själv om det kan komma in lite nederbörd eller inte..
    //Smajla
  • Shoegal

Vi har inomhusbeslyning (fast ingen gran utan någon sorts IKEA-dekoration) på våran inglasade och det fungerar utmärkt. Dock vet vi ju att den här helt vattentät, det har aldrig regnat in eller så.

• Dinturiel

Har aldrig regnat in på vår heller. Och eluttaget sitter precis vid balkongdörren.

Tack för era svar. Nu ska granen upp

Svar på tråden Inomhusbelysning på inglasad balkong?