• syssi

Barnfrisör Göteborg

Hej,

Är det nån av er som har erfarenhet av en bra barnfrisör i Göteborgsområdet, Västra Frölunda helst? Vår son trotts sin ringa ålder på nästan två år har redan blivit klippt ett antal gånger och det är aldrig populärt. Det är nog inte så kul när någon helt främmande drar och tar i hans hår...

Jag vet inte ens om jag kan vända det till något positivt för honom, men vill gärna testa med en proffs. Så har ni tips om var jag kan hitta en bra barnfrisör så är ni jättegulliga.

Hälsningar,

Syssi

• Svar på tråden Barnfrisör Göteborg
  • Adamama

Det finns en frisör med roliga bilar man får sitta i nära Sveaplan - Clipper Crazy. Har inte varit där dock.

Vi har inte heller fått klippa vår kille på 2. Men senast satte jag honom i badet och gav honom en Dumleklubba - det har han aldrig fått förut - förklarade att han får ha klubban om mamma får klippa. Det gick FANTASTISKT bra. Han satt som ett litet ljus hela tiden. OK, att det är lite muta, men man vill ju inte klippa honom i örat och ge honom frisörfobi - hellre då en klubba varannan månad.

• syssi

Tack för tipset!

Jag är rädd att han redan har frisörfobi, eller i alla fall klippningsfobi om man nu kan skilja på det. Badkaret har jag också provat och jag har även klippt honom när han sov en gång. Men det blir mycket hack här och där och mycket klippa lite här och där. Därför tänkte jag att det vore bättre med en som kan klippa och det ska gå fort och det ska se bra ut. En gång har jag tagit honom till en lokal frisör, men hon förstod nog inte sig på så små barn.

Så jag vet inte, jag inbillar mig att om han får sitta i en lekbil eller något att det ska gå bättre.

Syssi

Svar på tråden Barnfrisör Göteborg