Pappadagar och försäkringskassan???
Jag är ensam gravid och kommer att ha ensam vårdnad om barnet. Dvs jag får alla föräldradagar (240 + 240). Jag har pratat ett par ggr med försäkringskassan i lite olika ärenden. Och har under dem tillfällena frågat dem om hur det blir med dem första 10 pappadagarna. Nu är det så att jag har fått ganska så olika svar!! Jag hade tänkt att ge dem till min mamma så hon kan vara hos mig o hjälpa till under dessa första 10 dagar. Nån har sagt att det ska inte vara något problem, en annan att det får det bli utredning på (att det inte finns nån pappa), o en tredje att det är bara pappan som har rätt till dem dagarna och att han får ge sig medgivande i såna fall. Och att han ska ha ett jobb så att han är berättigad pappadagar! Men vi är mitt uppe i en faderskapsutredning och det kommer inte visa sig förrän efter kanske 3-4 veckor vem som är pappa, och vi kommer inte ha gemensam vårdnad hur det än visar sig. Krångligt kanske? Är det någon som vet om min mamma har nån chans att få dem 10 första pappadagarna?