• Froff

Rostbiff - hur mycket äter man?

Hej!

Jag behöver hjälp! Måste handla rostbiff till 20 personer, kall färdigskuren, men hur mycket tror ni går åt? Hur många skivor/gram äter man per person tror ni? Eftersom jag ska handla sent ikväll så hinner charken stänga så det får bli färdigförpackad i skivor. Annars hade jag ju kunnat fråga dom såklart.
    Någon som vet?

• Svar på tråden Rostbiff - hur mycket äter man?
  • MessyTessy

Man brukar räkna med 200 gr/person, men det beror ju lite på vad som ska bjudas till.
    Om rostbiffen t ex ingår i en buffe eller så?!

• KramizBananiz

Tror att man brukar räkna med ca 150g per person... Sen beror det ju på vad som serveras till.

• therre

Kvinnan i charken sa kring 200-250 gram per person när jag frågade (fast jag äter mer för det är så jädra gott! )

• Froff

Hej! Den ska serveras med potatissallad, grönsallad och bröd. Tror du 200 blir lagom ändå?

• Froff

Oj, här ramlar svaren in. Vilket bra forum!

• therre
    Froff skrev 2006-12-07 11:43:15 följande:
    Hej! Den ska serveras med potatissallad, grönsallad och bröd. Tror du 200 blir lagom ändå?
    Ta lite extra, folk kan ju vilja ta fler gånger. Svårt att veta hur mycket alla äter, men hellre att man har för mkt än för lite.

Men serverar du med mycket bröd o sallad blir det nog ganska bra!
  • Froff

Ok, då tar jag 200 gr/person plus några portioner extra. Tusen tack alla!Glad

• MessyTessy

Det kommer nog bli jättebra!
    Gud så gott det lät! *Dreglar*

Svar på tråden Rostbiff - hur mycket äter man?