• ludde1

vilken färg på panel rum

Tipps på hur vi ska måla våran vind som vi har satt träpanel

Det är lågt i taken 1:80 å väggarna är 80 höga innan snetaket börjar.

Ska vi ha samma färg på väggar å tak eller ha ngn brytning vi hade tänngt oss en liten brytning men vill ha en illusion att det blir hägre till taket.

Det är två rum ett minder å ett större det lilla ska bli bran rum senare å det större ett gäst rum.

bilder finns i mitt galleri

www.familjeliv.se/krypin/ludde1/gallery/phptyuf8d.jpg

• Svar på tråden vilken färg på panel rum
  • LAA

Jag skulle nog satsat på vitt/vitbetsat eller ljusgrått. Ljusa färger ger ju rymd.

• olpansfamilj

Vitbetsat!!! eller vitt...

• LAA

Det bestämmer du förstås själv, men i och med att det är såpass lite vägg och såpass mycket tak så skulle jag tagit en och samma färg på båda. Det blir olika nyanser ändå i och med att ljuset faller olika på de olika delarna.

• listo

Jag skulle absolut köra med vitt i taket. Troligen också vitt på väggarna eftersom det är så liten väggyta, och sedan bryta av med mer färger på möbler eller dekorationer

• olpansfamilj

har kikat på bild nu!! allt i vitt!!! =)

• olpansfamilj

vill du inte ha det så vitt så lasera det vitt....

• ludde1

tack alla

jag har vart själv inne på att inreda i lite färger istället för att sätta upp dörrar till stora garderoben i stora rummet så ska vi ha något tyg vin rött kanske.

kram på er

• Margit72

Vi har blandat i vitt i lacken när vi lackade taket och vi lackade panelen innan vi satte upp den,men då blir rummet mycket ljusare. Vi inreder den till våran 9-åriga dotter och då blir det ju en del rosa som det syns. Är långt ifrån färdigt, håller än på med målningen och har inte bestänt mig för schablomer än. Ska lägga in ett ljust tarkettgolv sedan. Finns en bild i mitt galleri om du vill se.Lycka till!

• ludde1

Vi ska sprut måla rummen med kalkvitt det e en varmare vit än en helt vit färg.
    sen inreder vi i färger istället.

• therre

Vitt, typ grädvit eller antikvit överallt. Färg, inte bets Så det ser större ut.

• flixflax

Vitt helt klart! har liknande hemma. Och har nu vitbetsat skall måla vitt så fort vi hinner. Ger mkt mer rymd! OCh jag tycker ni skall ha vitt på väggarna och taket.

Svar på tråden vilken färg på panel rum