Gunghäst
Någon som vet vart man kan få tag i en fin gunghäst till jul? Jag hittade en jättefin i trä och ryggstöd på Kalikå men den har dessvärre tagit slut.
Någon som vet vart man kan få tag i en fin gunghäst till jul? Jag hittade en jättefin i trä och ryggstöd på Kalikå men den har dessvärre tagit slut.
har du sett IKEAS gung-älg? jättefin
Ja, den är jättefin men jag skulle vilja ha någon lite mer ovanlig.
Nfiken ! jag har också funderat på gunghäst men dottern är bara 2....känns kanske lite tidigt ? hur gamla är era darlingar ??
Jag gillar Playsams gungkanin www.playsam.se - den ska sonen få i julklapp.
De har även andra gungdjur
Har köpt en gunghäst till Tilde i julklapp och hon blir 2 i mars. Den här gunghästen låter när man gungar (jag hoppas man kan stänga av ljudet )
Min dotter är bara 1,5 år i jul men hon har testat andra barns och tycker det är jättekul. Tror inte det är för tidigt att köpa, jättebra julklapp tror jag! Playsams var jättefina men lite dyra... hade tänkt mig högst att köpa för 400:-...
Blommanbarn - min son är 2 och han har haft en gunghäst sen i somras och leker ganska mycket med den. SItter på den och leker att han är ute och galopperar men han är kanske lite påverkad av mig....hänge rmycket tillsammans i stallet hos hästen!
Så mycket att min son säger att jag jobbar med hästen!
mludvigs: bra då vet jag ! jag är så nojjig att dom inte kan hålla sig kvar utan ramlar baklänges och slår i huvudet....och sen vidare därifrån till sjukhus mm mm mm mm nu ska jag köpa en gunghäst till henne ! TACK !
Min son fick fischer price plastgunghäst när han fyllde 1 år. Den var en riktigt hit!
Just nu står det dock i förrådet eftersom han fick en gungsnigel av sin moster i födelsedagspresent nu i år. Tycker att det blev liite mkt med både en gungsnigel och en gunghäst.
TS: Kolla gärna på Blocket - där finns det massor av fina gunghästar för en mindre penning. Som den här t ex:
www.blocket.se/vi/10238279.htm
Vi köpte Little tikes gunghäst med (låg i plast med ryggstöd) till dottern när hon fyllde 2 och hon ÄLSKAR den. Fyller nu snart 3 och hittar dagligen på nya konster på sin häst!
Det bästa köp vi gjort...
Mina små har gungat på gunghästarna sedan de var 1 år, nu som 1,5åringar börjar de vara riktigt avancerade ryttarinnor! Vi har helt vanliga trähästar som ser ut som mjukdjur, köpta på Barnens Hus.
Vad sägs om en "motorcykel-gunghäst"? Ser ut som en HD i trä, och heter Hardly Dangerous! Finns på bla NK för en stor summa pengar. Men jättecool!
Själva har vi ett gungfår med äkta fårskinn, superfin. Köpt på Götgatsbacken i Stockholm, men har sett liknande på Babyproffsen.
OT
Kånkade hem gungfåret från butiken, och mötte en gubbe: "fin häst!"
jag: det är ingen häst, det är ett får!
gubben: ja, fin häst det där, jag kan hästar ser du, jag brukar spela på Solvalla, är på väg dit nu, serru.
jag: ja, lycka till då..
vi har köpt ikeas gungälg till våran ettåring, hon tycker den är dö kul. hon får aldrig gunga själv, den har ju bara en sittaplatta och ett litet litet ryggstöd. men hon diggar den som sjutton, hon kan gunga lite själv oxå.