• SFK

P-stav och mens

Min flickvänn har P-stav och jag vet att vissa kvinnor har inte mens när dom har den. Men hon har alltid lite försenad med mensen bara men nu är hon 2 veckor försenad. Hon har aldrig varit så försenad som nu under sitt år hon har haft den.

Finns det risk för barn när hon har den inne?? hon mår inte dåligt men man vet ju aldrig jag är inte så kunnig.

• Svar på tråden P-stav och mens
  • dekad

Risk finns det väl alltid. Men ja, jag antar att mensen kan bli lite sen, det är ju hormoner utifrån som styr och inte kroppen själv. Hur länge har hon haft den? Det enda riktiga sättet att få reda på om hon är med barn är att ta ett test. Så köp ett åt henne idag

• Jane Roe

En risk finns alltid, men den är väldigt liten. jag har P-stav och ibland har jag ingen mens på flera månader, ibland har jag mens i flera veckor, och ibland blöder jag ingenting. så nog kan det variera ;)
    Testa sig är nog lättast!

• L E A

jag har själv pstav

första staven jag hade då hade jag ingen mens alls på 1½ år, sen kom mensen tillbaka. N när jag har andra staven så fick jag min mens tillbaka efter 5 månader, men jag vet inte ännu om den kommer att vara regelbunden, har den aldrig varit förut.

Jag har inte blivit gravid av pstaven och jag har då blivit gravid en gång med ppiller o blir dessvärre väldigt lätt (i mina ögon sett) gravid.

Linnéa - Eva - Alicia
Svar på tråden P-stav och mens