• ominte2

Kräkningar av minifom

Vad tror ni, kan det vara möjligt? Vi började med minifom för ca 2 veckor sedan..mest i förebyggande, tyckte att hon hade lite mycket jobbiga gaser. Men har nu efter det kommit på att det var då hin började kräkas mycket. Gjorde alltså inte alls det innan vi började med minifom..kan det ha ett samband eller är det ren slump?

• Svar på tråden Kräkningar av minifom
  • Jungfru1985

kan vara att hon börjar rapa ordentligt så kommer d som hon inte behöver upp..kräks hon mycket eller?

• ominte2

Hon rapar mycket mer nu än tidigare..kräks allt från att det rinner efter kinden till att hon kräks ner hela kläderna.

• Jungfru1985

ja men d gör mina me i mellan åt..men kanske är d för att de har en luftbubbla i magen så kommer d upp med hjälp av minfon..eller ja vet inte..men jag tror d iaf..

• JenJa

Det är normalt att det kommer upp för det små. Men jag tyckte faktiskt att det blev mer om jag gav minifom....Kan vara som Jungfru1985 säger...

• ejja81

här blir det mer av minifom spyr nästan helatiden men av detta blir det mer slämmigt

• Akelois

Min dotter kräktes hela tiden av dom dropparna + att koliken blev inte att dugg bättre utan bara sämre...
    Provade utan ett mål och hon skrek inget efter det..inte kräktes hon heller så jag slutade med dom då.

• bebizz

de på bvc har sagt att minifom inte ska ha några biverkningar alls och sen även att den inte hjälper på alla bebisar...
    en sak som jag tycker hjälper mycket om de har gaser i magen är att röra på benen...
    man lägger dom i knät och trycker benen mot magen på dom lite lätt och efter ett tag så kommer gaserna ut

• Neko

Jag tycker också att det blev mer av minifom...

• Olsson22

Vår kille hade inte kräkts en gång tills vi började med Minifom. Men precis som Bebizz skrev så sa de på BVC att det inte hade något samband.

Vi tror att det har det ändå - det är så tydligt att det var då det började! Men eftersom han får ur sig gasen lättare så fortsätter vi och är glada för vår tvättmaskin... ;)

//O

• ladybunny

Kan säga att våran son blev definitivt inte bättre av minifom
    utan kräktes i princip upp all mat efter att han hade börjat få dessa proppar före matning. För vår son passade dessa inte alls utan nu blev det också att när han inte kunde behålla maten blev han mer grinig och hungrig.Vi provade ett tag men sedan fick vi nog
    och slutade när det snarare blev sämre än bättre. Detta har jag aldrig ångrat och sonen blev mycket bättre.

• bebizz

men de att de kräks är nog att det blir mer rörelse i magen på dom och man ska ju ge dom minifomen ett tag innan de ska ha mat...
    men sen brukade inte jag använda de varje gång han skulle äta heller

Svar på tråden Kräkningar av minifom