• solrosen74

hemsk huvudvärk

jag har en vidrig huvudvärk som ibland känns i bakhuvudet och ibland pulserar hela pannan.Om jag lutar mig framåt eller rör mig blir det värre,har nu haft såhär i ca 4-5 dagar,Det börjar bli jättejobbigt, inte funkar det med alvedon heller.Nån som har några tips eller ideer.

• Svar på tråden hemsk huvudvärk
  • Sessans

Låter lite som något jag hade. Jag hade sånt huvudvärk i ca 12 månader. Läkare och sjukgymnast sa att det var "spänningshuvudvärk". En dag blev det så illa att jag knappt kom upp ur sängen, blev akuten och sjukskrivning i 2 veckor. Även på akuten sa de bara "spänningshuvudvärk".

Stressar du mycket i din vardag? Jag är enormt stressad som person men har fåt tlära mig att försöka stressa ner. Om det är spänning för dig så brukar inte t.ex. alvedon, imbumetin, ipren etc. hjälpa. Vila bort det, det är mitt bästa tips! För mig fungerar det rätt ok om jag lägger mig i ett mörkt rum under en tid.

• Åse

Jag har haft problem med kraftig huvudvärk under hela
    graviditeten (det är tydligen hormonernas fel).
    Min läkare på mvc skrev då ut Citodon till mig.
    Dom är väldigt effektiva.

Krya på dig! / Kram Åse V.32

• solrosen74

min vardag stavas STRESS,jag orkar knappt ligga ner för hela huvudet bara pulserar.men får försöka vila lite ändå.

• solrosen74

kan man käka citodon vid en graviditet?

• Sessans

Enligt Fass kan man äta dom under en graviditet.

Ve thur det är att ha en vardag full av stress..! Osvsett om jag ändå inte har mycket att göra en dag stressar jag väldigt lätt upp mig själv =/

Försök vila!

• kinsan

Hade gräslig huvudvärk i en vecka runt v 12. Låg bara och kved i sängen och mådde fruktansvärt illa. Åkte till akuten och där sa de att det var viros. Hade lite höga infektionsprover. Huvudvärken gick över av sig själv. Åt Panodil emellanåt för att stå ut. Hoppas det snart går över!!

• zandra20

Har fått värre huvudvärk sen svullnaden i fötterna och benen gick bort..
    pga havandeskapsförgiftning..

• Åse

Ja, man kan äta Citodon under graviditeten.
    Läkaren på mvc som skrev ut detta till mig arbetar
    i vanliga fall på förlossningen på Karolinska.

• Elli85

hej! något som jag gjort när jag känt av att jag har mycke ont i huvvet är att stretcha käken innan jag lägger mig och ska sova, det gör att man slappnar av mer i käken och ligger inte och biter ihop under natten vilket kan bidra till en hemsk huvudvärk...kanske kan vara nåt att prova?

Svar på tråden hemsk huvudvärk