• Madeleonten

Mariestad!

Finns det någon som bor i Mariestad eller vet lite om staden ändå? Funderar ev. på att flytta dit men vet ej så mycket än.

Tacksam för all info! :o))

• Svar på tråden Mariestad!
  • sussiegull

vaxte upp dar fran alder 1-9, och sen flyttade ner till malmo, tack och lov. Jag tycker Mariestad ar skit trakigt, bonnigt, och sa langt fran allting!Kommer ihag nar vi skulle aka farja till England,da fick vi aka till Goteborg som var typ 20 mil fran oss.sen nar vi flyttade ner till malmo, var det sa skont att bara kunna aka over till kopenhamn eller ta farja till tyskland..allt sant blev sa roligt, medans mariestad (tyckte hela familjen) var mitt i ingenstans!det var ok anda, nar jag var liten, men mina aldre systrar tyckte det var doden att bo dar.

• yuzz

Har aldrig bott där, men vart där på besök. Staden är JÄTTE tråkig och liten.

• darlingdesperados

Ja det kan nog vara lite tråkigt i Mariestad men om man har ett roligt liv ändå, kul jobb och familj osv så tror jag att den har potential.

Den är ju fin och sjönära och det finns en del som man kan aktivera sig med

• Madeleonten

Oj, det låter ju inte så bra. Nu kommer ju vi ha landstället kvar i stockholmstrakten så blir det föör trist får man väl åka dit ;o)

• L J K

jag har bott i mariestad i 17 år.-) det är inte alls en jätte tråkig stad. På sommaren är det jätte fint med mycket turister o trevliga evenemang. jag flyttade enbart för att jag träffade kärleken i södertälje annars hade jag nog bott kvar. det klart att det inte är som STHLM eller GÖTEBORG men JÄTTE mysigt är det

• Madeleonten

Vad skönt att höra lJK! :o))
    Glad att någon inte tycker M-stad är trist.
    Bor i Stockholm nu men har gästspelat i mindre städer förr.

• HannaAugustsson

Jag bor i Mariestad är uppvuxen där men har även bott på andra ställen emellan. Hösten är väl si så där men våren och sommaren så blir Mariestad en riktig pärla. En sommarstad kan man väl kalla det.
    Du kan fråga vad du vill, känner väl till staden väldigt väl.

• Madeleonten

HannaAugustsson...

Sommarstad låter ok för mig, är själv ingen vinterfantast precis ;o))

"Du kan fråga vad du vill, känner väl till staden väldigt väl."

Suveränt!

Finns det veterinärklinik? Katt/hund-affär?
    Är kattuppfödare därav mina "konstiga" frågor :o)

• HannaAugustsson

Det finns en butik, med diverse attrialjer till hundar katter marsvin fiskar osv.. Den e inte så där jättestor, heter Zoobutiken har jag för mig den ligger iallafall i gamla stan. O ja det finns veterinärer men ingen direkt stor klinik..

• HannaAugustsson

Sen finns det ett djursjukhus i Skara ca 5mil härifrån om man behöver bättre vård för djuren än vad enbart veterinärerna kan erbjuda.

• Hoppets stjärna

Hejan

Jag har bott i mer eller mindre i Mariestads sedan jag föddes. Flyttade 97 ut till ett samhälle ca 1,5 mil i från centrum.

Jag gillar Mariestad på våren och sommrarna med att det finns flera uteställen man kan sitta plus att man kan sitta nere i hamnen och äta glass.

Om du vill ha vetrinär så har vi en vetrinär i centrum. Sedan så  finns ju Skara djursjukhus (blå stjärnor) och sdan så finns det en vetrinärklinik i skövde som jag åker till när mina katter eller hundar blir sjuka.

Kommer inom något eller några år antagligen att öppna en djurklinik i Mariestads centrum.

Hälsningar
    Sussi H

Tacksamhet är en sällsynt blomma
  • Madeleonten

Tack Sussi H för infon!

Det där med veterinärer är ju en viktig punkt för mig, man måste kunna lita på den man anförtror sina djur till.
    Dessutom vill man helst att vetten ska veta mer än man själv om kattsjukdomar, vilket tyvärr inte alltid är fallet ;o))

"Kommer inom något eller några år antagligen att öppna en djurklinik i Mariestads centrum."

Alltså kommer DU öppna en klinik eller kommer det att öppnas en klinik?

• Hoppets stjärna
    Madeleonten skrev 2007-01-05 15:26:05 följande:
    Tack Sussi H för infon!Det där med veterinärer är ju en viktig punkt för mig, man måste kunna lita på den man anförtror sina djur till. Dessutom vill man helst att vetten ska veta mer än man själv om kattsjukdomar, vilket tyvärr inte alltid är fallet ;o))"Kommer inom något eller några år antagligen att öppna en djurklinik i Mariestads centrum."Alltså kommer DU öppna en klinik eller kommer det att öppnas en klinik?
    Inte jag det är två vetrinärer har i Mariestad som kommer ett börja sammanarbeta, jag brukar anlita den kvinnliga vetrinären till hästarna dom öppnar denna veckan annonsen var i tidningen idag.
    Tacksamhet är en sällsynt blomma
  • DiZZY

Tjingeling

Jag ska flytta till Mariestad i juni. Vore kul o lära känna lite nya vänner där.

Kram

Svar på tråden Mariestad!