Hjälp råkade äta en panerad bit fisk som ej var klar inuti!!
Kan detta skada lilla pyret i magen??
Vi var så hungriga och stekte snabbt och det såg klart ut men min sambo upptäckte att sin bit ej var klar.
Är detta farligt.
Orolig
Kan detta skada lilla pyret i magen??
Vi var så hungriga och stekte snabbt och det såg klart ut men min sambo upptäckte att sin bit ej var klar.
Är detta farligt.
Orolig
Är i v 29+5 idag
Åt oxå mat idag som jag är nervös över ej var bra. Sitter och väntar på magont och diarré själv.
Men jag tror ofta man gör en höna av en fjäder...att man inte behöver oroa sig! En sak om man sätter i sig massa mat som inte är färdigstekt flertalet gånger, men händer det en gång tror jag inte man behöver oroa sig.
Tror absolut inte du behöver oroa dig. Toxoplasmos går ju bort eftersom fisken varit fryst (antar jag om det var typ fiskpinnar) o listeria är MKT ovanligt. Oroa dig inte
Usch va äckligt det lät!! Men jag tror inte heller att du behöver oroa dig!
Varför skulle det vara farligt med rå fisk när det är ok med sushi?
Smakade det bara bra och luktade inte illa så finns det inga bakterier i fisken som kan skada varesig dig elelr barnet.
Någon som vet hur det är med kyckling? Hur stekt skall den vara?
kycklingen bör du vara mer försiktig med, se till att den är genomstekt så du inte ser nån tendens till rosa färgat inuti då är de ingen fara vad jag vet!! (finna ju alltid faror med mat även fast den är tillred på "rätt" sätt men chansen är mindre ifall du gör rätt)
Tack för svaren. Ni är alltid lika gulliga