Jag tycker att det är värt att lägga ner lite pengar på ett par riktigt BRA BH-ar. Jag gillade "Emma-jane Maternity" (www.emma-jane.com), de har flera modeller, jag valde den som hade lite brodyr på, ville känna mig lite "finare" eft man sitter och flashar bh:n ständigt... Jag köpte en svart och en vit. Utan bygel, tyckte det var bekvämast. Jag köpte min på Grow in life i Sthlm, ca 1 v innan bebben kom ut, fick bra hjälp av personalen. Dom säger ju att du ska få plats med en knytnäve i bh:n, brösten blir STORA några dagar efter förlossningen, och så vill du kanske också få plats med amningskupor och bröstvärmare (superskönt på vintern). Däremot tog det tid innan mitt mått UNDER brösten minskade, så BH.n satt lite väl tajt i början, men det finns extra spännen att köpa till bh:ar. Dom höll superbra, trots att jag tvättade i 60 grader.
Alla har vi ju olika tuttar, men i vanliga fall har jag 75B /C, i dom här hade jag 80 DD!
på natten hade jag en mjuk amningsbh från apoteket, utan knäppningar, man kan ha den ut och in om man tycker sömmen i sidan kliar. Jätteskön! Bara att dra upp över tutten. Köp två, för bebisar kräks ju...
jag hade storlek XL, tyckte det var skönt att ha bröstvärmare på natten också.
Lycka till!