• Headrush

Amnings BH???

Jösses.... Kan någon hjälpa mig i denna jungel???

Hur vet man vilken storlek man ska köpa?

Ska man ha med eller utan bygel? Varför?

Jag tycker att amningsBH:ar är så fula... finns det inte lite snyggare?

Vad ska man ha på natten?

Tacksam för svar av er som vet

• Svar på tråden Amnings BH???
  • Filippa

Hej!

Jag köpte en jättebra bh på twillfit, med båge.
    Har 75e annars och tog då 75f.
    Skulle nog ha tagit 75g, men men. den sitter ganska så bra.

Jag sover i ett tagiht linne xs som jag köpte på lindex.

• ommseif

har hittat jättebra och bra prismässigt också amnings-bhar på Lindex

Det kan ju vara lite svårt att köpa iförväg då du inte vet HUR mycket större dina bröst kommer att bli när mjölken runnit till (som det heter)
    Så det bästa tipset jag kan ge dej är att antingen vänta tills nån vecka efter förlossningen (du är gravid nu eller?)
    Eller så chansar du och köper nån stl större än vad dina bröst blivit under graviditeten.

Utan bågar är de flesta amnings-bh för att det är bekvämast så tror jag... Och inte alla är fula bara för att de är utan bågar

Lycka till!

• koninen

Jag tycker att Lindex har jätte snygga amningsbh! Kostar 169 kr..jag köpte en där igår och jag tycker att den e både snygg å skön!

Utan bygel ska du väl helst ha.. jag hade vanlig bh när jag ammade mitt första barn, men den här gången vill jag verkligen ha amningsbh...Men vad gör de om de inte är så snygga??? Ingen ser dom ju förutom du å pappa i stort sett....

• snillis

Har läst att man inte skall ha BH med båge så länge man ammar.

Själv köpte jag Twilfits amnings-bh, en svart och en vit, och dem hade jag dygnet runt. SÅÅÅÅÅ sköna.......

• lintan

Jag hade ett par stycken utan bygel o stoppning att sova i. Efter som man ofta läcker på natten när man ammar ena bröstet.
    Köp ¨nån innan men tänk på att inte köpa så många innan du vet din "riktiga" storlek. Mina bröst var som störst första veckan men blev mindre ganska snabbt.(De var större när jag var gravid än när jag ammat typ en månad)
    Du kan ju köpa hem några olika storlekar innan på öppet köp och lämna tillbaks de som inte passar.(Där man får det.)

Finns säkert massa snyggare bhar men jag kände mig inte direkt som nån sexbomb direkt med ammningsinlähh osv så jag körde på bekvämt...

Lycka till.

• Heidi1

har hört att byglen på bhn kan göra så man får mjölkstockning.

• Becky83

Jag sover i Apotekets amningsBH, inte så snygg men bekväm och amningsinläggen sitter på plats hela natten. Har köpt mina amningsBH på Kappahl, de har en del fina faktiskt.

• stelpa

Jag köpte en storlek större än vad jag hade vanligt, både kupa och runt bröstkorg, också på Lindex Skönast utan bygel! Men det beror säkert på hur stora bröst man har=hur mycket stöd man behöver. Bygel formar brösten mer...

• Filurifax

Jag gillar inte heller amningsbh och tyckte det var supertrist att behöva köpa sådana. Jag köpte ändå en jättefin amningsbh innan förlossningen och fick bra hjälp med att välja storlek.

MEN, jag har knappt använt den..jag får inga fina bröst i den, ser alltså inte så roligt ut i alla kläder, och storleken visade sig inte stämma.

Jag använder några utav mina vanliga bh som har avtagbara axelband, så när jag ammar är det bara att knäppa loss ett axelband, vika ner kupan och amma. Lätt som en plätt! Sedan knäpper du enkelt på axelbandet igen. Detta funkar jättebra för mig och jag får ha mina vanliga bh.

På natten har jag en annan helt axelbandslös bh som är jättebekväm, lilla Alice sover hos oss och det är superlätt att amma henne liggandes genom att vika bort en bh kupa!

• Miss Bubbelgum

Jag tycker att det är värt att lägga ner lite pengar på ett par riktigt BRA BH-ar. Jag gillade "Emma-jane Maternity" (www.emma-jane.com), de har flera modeller, jag valde den som hade lite brodyr på, ville känna mig lite "finare" eft man sitter och flashar bh:n ständigt... Jag köpte en svart och en vit. Utan bygel, tyckte det var bekvämast. Jag köpte min på Grow in life i Sthlm, ca 1 v innan bebben kom ut, fick bra hjälp av personalen. Dom säger ju att du ska få plats med en knytnäve i bh:n, brösten blir STORA några dagar efter förlossningen, och så vill du kanske också få plats med amningskupor och bröstvärmare (superskönt på vintern). Däremot tog det tid innan mitt mått UNDER brösten minskade, så BH.n satt lite väl tajt i början, men det finns extra spännen att köpa till bh:ar. Dom höll superbra, trots att jag tvättade i 60 grader.

Alla har vi ju olika tuttar, men i vanliga fall har jag 75B /C, i dom här hade jag 80 DD!

på natten hade jag en mjuk amningsbh från apoteket, utan knäppningar, man kan ha den ut och in om man tycker sömmen i sidan kliar. Jätteskön! Bara att dra upp över tutten. Köp två, för bebisar kräks ju... jag hade storlek XL, tyckte det var skönt att ha bröstvärmare på natten också.

Lycka till!

• Saltlakrits

Bygeln kan göra att man får mjölkstockning då den kan trycka på mjölkkörtlarna (eller det vad det heter )
    Jag frågade nämligen bm det när hon påpekade att jag inte skulle ha med bygel.
    Dessutom tycker jag att det var skönare utan bygel när man ammar för den trycker överallt när brösten är spända.

Mamma till tre underbara barn!
  • Miss Bubbelgum

Glömde skriva att jag tror dom kostade 400 kr styck. (Men den på apoteket typ 80 spänn).

• Maggan86

jag köpt amnings bh på kappahl och lindex men dom skönaste var dom jag köpte på Gkås, för 100spänn.. super sköna verkligen!
    i vanliga fall har jag 75B men nu när jag ammar har jag 80D.
    jag sover i bara trosor. så himla skönt att släppa tuttarna fria! hehe..

• Madde A

Vill bara säga att det finns amningsBH med bygel, och de ska inte va nån fara. Men vanlig bh med bygel ska man inte ha.
    Håller med om att de är trista, är lite tråkigt att inte få känna sig fin under med tycker jag...

• Headrush

Tack så jättemycket till alla som har svarat på min frågor!
    Min slutsats av det hela är alltså att vänta tills det börjar närma sig liiite mer (är i vecka 30 nu) och sedan gå och få hjälp med att prova ut en eller två bra BH:ar. Även att köpa en billig på apoteket till natten.

Sen när man har ammat ett tag så vet man bättre vilken storlek man ska köpa, och då kan man köpa lite dyrare. 
    Och ett tips som jag tyckte va kanon va att man faktiskt kan ha en vanlig BH med löstagbara axelband... speciellt om man vill känna sig lite extra fin

Tack ännu en gång, och jag tar gärna emot fler tips

Kram A.

• carola1977

jag köpte mina favoriter på twilfit. utan bygel rekommenderas. jag föredrar sådana som man knäpper upp och fäller ned utan att det blir den del kvar över bröstet. jag har en sådan (från lindex) och den trycker/spänner över bröstet så det är inte så bekvämt. på natten har jag bara trosor. fick början till mjölkstockning när jag sov med bh/linne. jag lägger en handduk mellan lakanet och madrassen för eventuellt läckage. nu händer det inte så ofta längre när brösten vant sig vid bebisens sömnrytm .

• carola1977

ang storlek så hade jag med mig en amningskupa att lägga i och stoppade även ned en hand innanför bh:n när jag provade för att se att det fanns utrymme för större bröst. det funkade för mig. tog en storlek större än vad jag brukade ha.

• Smilla 78

Jag är oxå i v.30 och jag har en amnings bh, kan vara bra att han en innan tänkte jag. Jag köpte min på kappahl utan bygel, super skön. Den känns som en sport bh, jag valde en storlek där jag lätt fick in en hand i mellan.

BF 21 februari
  • Olamanola

Ni som har köpt bh på twilfit. Hur mycket kostade de?

Svar på tråden Amnings BH???