• Anonym (jäkligt)

Stilnoct/Imovane

Kan man ta en av varje eller kan levern skadas???? =(

• Svar på tråden Stilnoct/Imovane
  • Shadowbeing

Det är inte att rekommendera att blanda dem.
    Kör på en av dem istället.

~:What goes around, comes around:~
  • Anonym (jäkligt)

Därför att jag väldigt sällan lyckas somna av endast den ena eller den andra... trist men sant.

• Anonym (jäkligt)

Vad är det som kan hända då om man blandar dem, vet du?

• Anonym (r)

jag tror du kan blanda dem, är ju ingen läkare men tror inte att det är farligt om du tar den cocktailen en enstaka gång.

min väninna måste ta 3 stilnoct för att somna..

själv blandade jag (med rekommendation av läkare) lergigan och propavan för att sova.. fungerade jätte bra.

• Kajee

Stilnoct och Imovane innehåller samma verksamma substans. Det är insomningstabletter och är alltså inte särskilt starka i de här sammanhangen. Men man ska av princip aldrig blanda läkemedel utan att rådfråga läkare. Jag tror att du skulle behöva få något starkare utskrivet om det inte hjälper.

• Anonym (?)

Somnar du inte på en Stilnoct om du lägger dig omedelbart efter att du tagit den? Imovane är väl inte lika bra.

• emmye

Jag tar båda för att kunna sova. På läkaren rekomendation..tyckte hon att jag skulle ta båda..så nu gör jag det och äntligen får jag sova. Hoppas du osså får det.

• Anonym (Sköterska)

De innehåller inte samma verksamma substans! Men har samma versamhetsområde... Det beror helt på vilken styrka det är på tabletterna hur de verkar. Ring sjukvårdsrådgivningen och diskutera direkt med en sjuksköterska!!!

• Anonym (jäkligt)

Anonym ?: Nej, jag somnar inte direkt på en stilnoct, brukar vända och vrida mig i några timmar oftast, men ofta ger jag upp innan dess och tar en Imovane också, då somnar jag efter en stund.

Svar på tråden Stilnoct/Imovane