• Melony

Julklapp för nyblivna föräldrar

Som rubriker avslöjar söker jag efter julklappar till nyblivna föräldrar (lillflickan är nu 2 månader). Vad hade ni uppskattat som nyblivna föräldrar?

• Svar på tråden Julklapp för nyblivna föräldrar
  • BellaStronza

En barnflicka

Kanske en god delikatesskorg med ost och annat, kan ju vara mysigt at få umgås och äta lite gott när barnet sover. Uppsakattade iaf vi.

När Gud skapade mannen skojade hon bara
  • thereze

jag håller med bellastronza!
    vi fick en korg med härliga delikatesser när vi kom hen ifrån bb o det var sååå gott att mumsa på!

• etanol

Ja, om det finns ngn ambullerande massör eller frisör eller fotfixare så är det också en underbar julklapp. Tänk dig att slippa gå ut utan bara sitta hemme och bli "fixad" med...mmmm

• mimmi006

Jag fick ett presentkort på massage när jag var nyförlöst. Jag blev så glad så jag började gråta. Hormonerna hjälpte väl till en del oxå...

• Melony

Bra förslag, tack. Tyvärr bor vi långt ifrån varandra så det är julklappar som ska skickas, litta svårt att skicka en delikatesskorg

*puffar för fler förslag*

• Örnen76

Vi fick en rolig bok som heter "Mitt första år som mamma/pappa", där man fyller i olika saker

• Melony

*puffar* och hoppas på fler goa tips

• Melony

Inga fler som har förslag på vad man kan behöva som nybliven förälder?

• Trikarn

saker som INTE har att göra med att man blivit föräldrar, utan FOKUS på personen/erna , då man kan vara lite vilsen i sig själv i början..

Massage
    spa
    prenum på bil/dam tidning
    prsentkort i klädesaffär där det INTE säljs barnkläder
    Korg med mumsigt i

• Meria

Är snart nybliven förälder och skulle uppskatta ett presentkort hos typ en frisör eller så. Nåt för att piffa upp en lite

¤ vecka 40 ¤ bf 12/12 ¤
  • Örnen76

En vetekudde kanske? Man blir lite trött i ryggen av allt bebisbärande...

• Melony

Tack snälla ni för himla bra tips!

Svar på tråden Julklapp för nyblivna föräldrar