• Tola

kan man ha en nattlampa tänd hela natten?

igår när jag skulle lägga leon vägrade han ha taklampan släkt..han fick somna med den änd och sedan fick han ha fönsterlampan tänd hela natten.. och det är första natten på länge han har sovit i sin sänghela natten! har hört att han vaknat en gångmen somnade själv om..annars måst jag upp leta hela sängen efter nappar.. 2 stycken sk ahan ha.. så jag undrar om det kan vara dålgit att ha en liten lampa tänd hela natten??

• Svar på tråden kan man ha en nattlampa tänd hela natten?
  • Tola

har fått för mig att hjärnan inte kopplar av riktigt om man har en lampa tänd.. ?

• markattan

nejdå=) sätt i en lågenergi så sparar du lite..för det e ju itne grais med ström som du vet sedan går det att köpa nattlampor som man sätter i kontaktutaget...små nallar,fiskar whatever!

• KalleLinus

Mina barn är 7 o 5år de har båda nattlampor. Ja tror inte att de tar någon skada av det.. Vem är inte lite mörkrädd ibland=)

• Tinuskan

Jag har ikeas små spöken, det ger sånt ljus så att det är mörkt fast ändå inte

• Fille Fjonkan

Det är ju väldigt vanligt att barn har en liten nattlampa tänd hela natten. Mina har har det och har alltid haft det även när de delade sovrum med oss föräldrar.

Om lampan bara lyser svagt och inte kan vara bländande kan ja gitne tänka mig att det på något vis kan störa sömnen.

/ Fille med Kisen, 3½ år, Tösen, 1½ år och Pysen i magen, v 33
  • mamsen76

Min dotter har blivit mörkrädd på slutet så hon har en liten lampa tänd + dörren öppen. Har inte märkt att hon sover sämre för det

• Tola

okej..bra:) då sk ajag skaffa det:)

• Tinuskan

Tvärtom kan jag tänka mig, att när de vaknar till på natten så e det inte bara svart...
    Märkte härom natten att hon vakna vid tre och lätt lite rädd, tills jag tände lampan, så nu e den alltid på, så hon kan sjuga färdigt innan hon somnar om

• AME79

mina barn har ocskå ikeas spöke tänt på natten och de sover gott

• Tola

ska införskaffa:) dom är riktigt söta:) tack för alla svar!

• Fille Fjonkan

Vi har också IKEA:s spöken. De röda. Barnen har varsitt vid sin säng och jag ska köpa ett till till Skrutt som jag kan ha som ledljus vid min säng när han ska ammas eller napp ska hittas. De är toppenbra

/ Fille med Kisen, 3½ år, Tösen, 1½ år och Pysen i magen, v 33
  • Tinuskan

Ja de är de.
    pappa har grön, mamma blå å fanny röd

Pappa som köpt,,,

• Tola

HÖR HÄR:) köpte spöka..ikeas lampa! han älskade den från första stund den lös på vägen hem i bilen:) han har sovit hela nätterna hittils.. peppar peppar:)

• Fille Fjonkan

Strålande!

Jag köpte en 3:e spöklampa till oss i helgen (så Pysen också får en sedan). De är toppenbra!

/ Fille med Kisen, 3½ år, Tösen, 1½ år och Pysen i magen, v 34
  • piixelslyna

Jag sov alltid med lampa tänd när jag var mindre.

Härligt att han sover hela natten nu!

• Tinuskan

Så skönt, vilken fick han?

• Sapho

Har hört överrallt att det är bra att ha en liten nattlampa tänd för barnet. Tror det är bra att de ser något, ser att allt är kvar, vart de är och sina armar och ben. : ) Min son hatar när det är kolsvart och skriker rakt ut så vi måste ha en lampa tänd eller dörren öppen då det är ljust utanför.

Svar på tråden kan man ha en nattlampa tänd hela natten?